Skrevet af: Jeanett Holm-Knudsen, 5. juli 2012 kl. 22.38
jeg har rigtig mange flyvende oldenborrer om aftenen og min hund bider efter dem, hvad sker der hvis han fanger og æder en?
Skrevet af: Søren S Duun, 6. juli 2012 kl. 0.16
Ikke noget, de er ikke giftige.
Skrevet af: Lone Brems, 6. juli 2012 kl. 21.02
Hej Jeanett Holm-Knudsen
Hvor spændende - det er ikke mange som oplever det, der sker i din have lige i denne tid !
Oldenborren har tidligere været talrig rundt om i Danmark - i perioder så talrig, at der blev foretaget omfattende indsamling af insektet.
Hvis du er interesseret er der en spændende artikel om det her: www.skalk.dk/GeneratedItems/Oldenborrer%20og%20aarringe.pdf
Med venlige hilsner fra
Lone
Skrevet af: Jeanett Holm-Knudsen, 6. juli 2012 kl. 21.25
Til Lone ik spor spændende. Der er mange de kommer åbenbart ca hver 4 år noget med deres æg ligger i jorden i 3 før de klækkes. Har hørt der var mange i 08 så det skal nok passe. Har også hørt de bider og var derfor nervøs hvis hunden åd en. Jeg blev ramt i panden af en og tro mig det kan mærkes hi hi
Skrevet af: Jeanett Holm-Knudsen, 17. juni 2014 kl. 23.09
Pudsigt ser mit indlæg igen og har samme problem nu masser af oldenborrer de svæver over min hønsegård og tilhørende hæk . Nu er der blot 2 år imellem det er da mytisk kan det være pga de ændrede vejr tilstande verden over ?
Nye hunde og samme hoppen efter dem.
Vh
Jeanett
Skrevet af: Mogens; E., 17. juni 2014 kl. 23.42
Vi har dem hvert år her i juni - juli, og ungerne bruger tennis ketsjeren til at daske dem med.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 18. juni 2014 kl. 8.11
her har vi også sværmende oldenborrer hvert år det er sjovt at se at mågerne samles om aftenen og jager dem under råben og skrigen
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Oldenborrer