Skrevet af: Jens Ledet, 2. juli 2012 kl. 14.35
Min ene stevia har fået disse underlige udslet på bladene.
De to andre jeg har, har det fint og de har stået klods op og ned af hinanden i vindues karmen, så de ser ikke ud til at være smittede.
Det sjove er så at den med udslettet/rusten er den største og har set mest sund ud indtil nu. De to andre er en del mindre, men tilgengæld raske.
Hvad er det og hvordan får jeg bugt med det?
Ville det være en god idé at stille dem i drivhus?
Her tænker jeg bare at de andre planter i drivhuset bliver smittede?
Mvh Jens
Skrevet af: Jens Ledet, 2. juli 2012 kl. 14.36
Her et billede mere
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. juli 2012 kl. 15.04
Jeg ville nok pille de dårlige blade af og stille den uden for.
Jeg ved ikke, hvad det er, men jeg ville helt klart ikke tage den ind til drivhusplanterne - hvis det er noget snavs, der kan brede sig!
Den ser så kedelig ud, at jeg nok ville eksperimentere med at plante den om og sætte den så dybt, at hele de "dårlige" del kom under jorden. Aner ikke, om den kan tåle det - men det ville jeg gøre :)
Har du for resten set efter, om det skulle være lus? Det er de ret gode til at få :(
Skrevet af: Jens Ledet, 2. juli 2012 kl. 20.52
Hej Anja.
Jeg har nu plantet den om. Dog ikke så dybt at alt er under jord jeg havde ikke krukker der var dybe nok.
Bladende er pillet af, så nu må jeg se hvad der sker :-)
Mvh Jens
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvad fejler min stevia?