Forum

Sygdom på Dahlia planter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge Thaulow, 6. juni 2012 kl. 22.04

Hej

Jeg har plantet en del Dahila sorter i år i potter. Men der er kommet nogle hvide klak agtige pletter (ligner faktisk hvid maling) på en række af planterne. Jeg forsøger at finde ud af om det er Meldug eller hvad det kan være. Det føles som små kalk pletter når man rør ved det smulre det. Se her vedhæftet billede. Er der nogle der kan hjælpe mig med at oplyse hvad det er for en sygdom og hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak. Hilsner Inge

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. juni 2012 kl. 8.53

Har du vandet med vandhanevand?? for så kan det godt være kalk, jeg har ikke oplevet det på mine Dahlia i potter.
MVH Lis

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Thaulow, 7. juni 2012 kl. 9.07

Hej Lis

Jeg det har jeg lige netop. Så det kan da sørme godt være det er kalk. Det har jeg slet ikke tænkt over men altså det føles fuldstændig som kalk når man rør ved det. Jeg vil forsøge at vande med regnvand nu og så se om det virker.

Nu har jeg så lige opdaget at jeg har fået bladlus i planterne men det tænker jeg at ordne med noget økologisk bladlus bekæmpelse :-)

Hilsner Inge

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 7. juni 2012 kl. 10.20

Inge hvor har du dine Dahlia til at stå, hvis de står i drivhus eller meget beskyttet så flyt dem ud så vind og vejr kan ruske lidt i dem, jeg havde bladlus i mine klokketræer/Abutilon, dem satte jeg ud i et bed i haven, nu er bladlusene væk.
MVH Lis

Nyt svar til emnet »Sygdom på Dahlia planter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Sygdom på Dahlia planter

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider