Skrevet af: Helle L. Hansen, 5. juni 2012 kl. 20.46
Hej !
Jeg har rigtig mange Horsentia i alle mulige arter som jeg har har købt gennem tiderne. Jeg er utroligt glade for Horsentia. Men nu er jeg kommet i den situation at mange af mine horsentiaer er angrebet af et skadedyr som jeg tror er skjoldlusen. Jeg havde på fornemmelsen sidste sommer at der var noget med mine planter da de der havde fået noget der lignede små hvide vat ned af grenene og var meget klistret. Troede så at vinteren ville slå det ihjel men nej de er der stadig og tilmed hårdt angrebet og meget fedtet. Sidste sommer anlagde vi nogle nye bede med horsentiaer og fik granitskærver på, de er nu helt fedtede og klistret.
Jeg er ved at gå fuldstændig i panik da jeg kan se at mange af mine store flotte horsentiaer er angrebet og står ikke ret flot i år og er meget bare. Jeg tror det er noget der smitter.
Hjælp hjælp hvad kan jeg dog gøre......... kan jeg klippe dem helt ned og evt sprøjte med noget plantegift i bunden og på granitskærverne ????? Hvis ja hvad gift er det ?????
eller er jeg nød til at grave dem alle op og smide ud og hvad gør jeg så med jorden og gra nit skærverne bagefter, da jeg jo gerne vil have plantet nogle nye horsentiaer. Håber ikke at jeg skal miste alle de store ellers så flotte planter jeg har haft i mange år, da vi snakker om 6 -7 stykker efterhånden, desværre.......
Håber i kan hjælpe mig da jeg er ved at gå i panik over alle de kære planter som jeg holder utroligt meget af......
Venter med længsel på jeres svar og hjælp !
Venlig hilsen
Helle Hansen
Skrevet af: Helle L. Hansen, 5. juni 2012 kl. 20.47
Sender her flere billeder
Skrevet af: Helle L. Hansen, 5. juni 2012 kl. 20.48
Et fotos mere
Skrevet af: Helle L. Hansen, 5. juni 2012 kl. 20.49
Et foto mere
Skrevet af: Helle L. Hansen, 5. juni 2012 kl. 20.51
Endnu et foto
Skrevet af: Helle L. Hansen, 5. juni 2012 kl. 20.52
Foto mere.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Angreb på Horsentia…