Skrevet af: Helle Willum J., 30. maj 2012 kl. 20.38
Hej!
Jeg har en lille have i København, hvor jeg dyrker meget forskelligt både i jorden og i potter.
Jeg har for 14 dage siden plantet stangbønner ud i en stor potte. De vokser fint, men de har deværre spindemider som bønnerne har raget til sig, da de stod i vinduskarmen. Jeg håbede at spindemiderne ikke kunne li at komme ud, men de er der endnu.
Bladene er ikke helt så mørkegrønne som de var sidste år.
Mange Hilsner
Helle
Skrevet af: Søren S Duun, 30. maj 2012 kl. 22.07
Hvis dine bønner er meget medtaget at dem må du lave en sæbeblading og så give bønnerne en behandling . Jeg mener at det er en halv dl. brun sæbe, en halv dl. sprit til en liter vand .
Skrevet af: Helle Willum J., 30. maj 2012 kl. 23.40
Tak for svar.
Jeg har før lave insektsæbe, men håbede måske at høre at spindemider ikke kunne li´friluftsliv!
Så let skulle det ikke være!
Hilsen Helle
Skrevet af: Søren S Duun, 31. maj 2012 kl. 0.31
Det var mere så du var på den sikre side men dét kan godt var at de ville dø efterhånden som bønnerne vokser og de står køligere . Det vil tiden vise
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Spindemider på stangbønne