Forum

Hjælp er min hæk ved at dø?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgit H., 23. maj 2012 kl. 22.18

for ca 6 år siden satte vi en navr hæk, alle andre i området har bøg men da vi bor 6 km fra vesterhavet har vi yderst hård vind og havgus så vokser bøg bare yderst langsomt. Planteskole manden anbefalede os navr da det er en læbælt plante.
den er kommet rigtig godt og havde vi ik klippet toppen om sommeren var den nok 2,5 meter høj.
siden ind mod haven er grøn som altid men ydersiden er helt gal, bladene er grønne og sorte og visner, og har brækket et par grene af og de er tøre/døde)
er min hæk bare sådan lige gået ud på ydersiden??? det virker mystisk.
nogen der har hørt noget lignende før???

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. maj 2012 kl. 22.12

Naurhæk er nok en af de mest sejlivede hækplanter vi har, men den kan have fået frostskader her sidst på vinteren hvor vi havde et par dage med lunt vejr og derefter frost om natten. Det har ødelagt rigtig mange buske i år.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 25. maj 2012 kl. 0.36

Hvis det bare er bladene, som har lidt skade vil det se pæn ud til næste år igen.

Nyt svar til emnet »Hjælp er min hæk ved at dø?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hjælp er min hæk ved at dø?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider