Forum

Ingen blomster i æbletræer?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Dam, 11. maj 2012 kl. 13.24

Hvad er der galt? I år har der ingen blomster været i mit æbletræ.Nogel af bladene ser krøllede/visne ud. Jeg har skilt dem ad, men umiddelbart kan jeg ikke se utøj i dem. Det er et familietræ med 3 sorter, som jeg har startet på at lave som espalier for 2 år siden. Sidste år kom der ca 24 æbler ialt, og det blomstrede ok af et ungt træ at være. Hvad kan jeg gøre?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 11. maj 2012 kl. 18.55

Jeg har været inde på Plantedoktor.dk og ud fra det jeg kan læse tyder det på at dine æbler er angrebet af grå knopvikler . De kan både ødelægge blade og blomsterknopper. Det findes også nogle bladhvepse som kan lave sammenkrøllede blade, men de er ikke så hårde ved knopperne. Dem burde du kunne se selvom de er millimeter lange, da de er orange . En måde du kan bekæmpe dem på er at pille de blade af som er angrebet. Ellers kan du bruge et middel som hedder Dipel og som ikke er giftig for andre dyr. Middelet består af en jordbakterie, der går ind og stopper ædelysten hos larven så den med tiden dør af sult .

Nyt svar til emnet »Ingen blomster i æbletræer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Ingen blomster i æbletræer?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider