Skrevet af: Søren Jensen, 10. maj 2012 kl. 7.07
Hej allesammen. Jeg har næsten lige plantet hindbær buske. Men nogen af bladene bliver lyserøde er det noget jeg skal bekymre mig om?
Mange hilsner Søren Jensen
Skrevet af: Søren S Duun, 10. maj 2012 kl. 11.31
Det må være nogle meget specielle hindbær du har fået fat i der. Mine er ikke sprunget ud endnu. Jeg tror ikke du skal bekymre dig over dem .
Skrevet af: Karin P, 10. maj 2012 kl. 13.31
Til Søren Duun:
Har dine hindbær ikke blade endnu - de må vist være meget specielle (blink)....
Se billedet herunder - sådan ser "mine" hindbær ud lige nu, de har haft blade i lang tid, faktisk frøs de første ned, så de nu er på "andet sæt".
Planterne bliver klippet i bund hvert forår, da de skal give bær senest muligt og deri ligger den store forskel på bladsætningen.
Til Søren Jensen:
Lyse blade på hindbær kan være tegn på mange forskellige ting, men da du lige har plantet dem, er det sikkert bare derfor de nu smider nogle af bladene.
Bliver det ved - eller bliver det værre, så prøv at tage et par gode nærbilleder af bladene (forside + bagside) og sæt dem ind her, det gør det lidt nemmere evt at se hvad problemet er.
MVH
KarinP
Skrevet af: Søren S Duun, 10. maj 2012 kl. 13.41
Så lang fremme er mine ikke men hvis du har sort plastik omkring dem så kan jeg godt forstå det
Skrevet af: Karin P, 10. maj 2012 kl. 13.50
Foruden plantedugen, der mest er for at undgå for meget ukrudt, står de også på kam (tror jeg nok det hedder) og når jeg skriver mine i gåseøjne er det fordi de egentlig tilhører min nabo-frugtplantage, men jeg har fri plukkeret :-)
Her er et udsnit af marken (den er ca 4 gange så stor) hvor man kan se hvordan det ser ud:
Skrevet af: Lis P., 10. maj 2012 kl. 14.27
Mine er ligeså langt fremme og der er ikke plastik omkring, jeg synes ellers at tigene i min haver senere end så mange andre jeg kender.
Skrevet af: Søren S Duun, 10. maj 2012 kl. 14.30
Søg for at skaffe jer nogle bier. Jeg overdriver ikke hvis jeg skriver at hindbær bliver dobbelt så store efter bierne har været i dem . Hindbær giver meget honning til bierne, så der er dobbelt gevinst.. mine hindbær er i øvrigt dækket med halm og har været de siden vinter, derfor er jorden ikke hel varm endnu .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hindbærbusk lyserøde blade