Forum

Kan man bekæmpe oldenborre larver/biller

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 6. maj 2012 kl. 20.25

Skrevet af: Inge T., i dag kl. 10.12
Kan man bekæmpe oldenborre laver/biller på nogen måde? I vores haveforening, som er ca 30 år, er det ligusterhækkene det går ud over. Stort set alle haver har/ havde ødelagte hække, som er gået ud. Vi skal have liguster i haverne, selvom en anden hækplante måske kunne af hjælpe problemet noget.

Sidste år fandt jeg i en kompost tønde, der havde stået i mange år, ca 25-30 larver, da jeg tømte tønden. Vi købte haven i sep. 2011.
Inden for de sidste dage har jeg fundet 4 oldenborre biller, da jeg ville grave ud, for at plante til hækplanter, som jeg havde stående. Der har været liguster hæk på stedet, som er gået ud!
Min mand mener, det ikke tjener noget formål at plante ny hæk, da oldenborre larverne stadig er i jorden.
Jeg hørte for nylig, at larverne lever 4 år i jorden, før de udvikler sig til biller.
Inge

Nyt svar til emnet »Kan man bekæmpe oldenborre larver/biller«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Kan man bekæmpe oldenborre larver/biller

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider