Skrevet af: Nata J., 27. april 2012 kl. 12.22
Hej,
Jeg skal nok lige starte med at sige, at jeg virkelig ikke ved noget om planter - derfor skriver jeg også til jer:)
Jeg har en blomst hjemme i min lelighed, har haft den i noget tid og ja ved ikke hvad den hedder, men nu har jeg opdaget at der er nogle små hvide knopper/prikker på grenene, og det ser altså lidt mærkeligt ud, men igen, måske skal det være der. Jeg ville i hvert fald lige være sikker. Har vedhæftet et billede, håber det tydeligt nok.
Håber en kan hjælpe mig med at få afklaret hvad det er.
Skrevet af: Nata J., 27. april 2012 kl. 12.24
Blomsten ser sådan her ud:
Skrevet af: Anne Demant, 27. april 2012 kl. 19.11
Hej Nata,
er det de dimser, der for mig ser ud, som små torne du mener mon?
det kan være rødder så, det er temmelig sikkert en art klatreplante du har, de laver nogen gange rødder til at fæste sig fast med (ligesom efeu der klatrer op ad træer)
Ellers kan det være uldlus, men de ser ud som små vattotter, og det synes jeg ikke jeg kan se.
Jeg håber der kommer bedre svar :-)
Skrevet af: Lis P., 28. april 2012 kl. 6.15
jeg næsten sikker på er en Aloeart på det første billed, du har da vist lagt et forkert billed 2, gang, prøv en anden gang at rotere dine billeder så de vender rigtigt.
Lis
Skrevet af: Nata J., 28. april 2012 kl. 20.44
@ Lis, det er ikke en Aloe art. Grenene på billede 1 er skam fra planten på billede 2.
@ Anne, det kan faktisk godt ligne torne, det var et godt bud, men der bare meget meget små så. Men torne på en klatreplante giver vel også meget god mening. :)
Skrevet af: Nata J., 28. april 2012 kl. 20.46
Der er sprunget nogle fine blomster ud på den:
Skrevet af: Henry G., 28. april 2012 kl. 21.39
Hej Nata jeg tror, det er en slyngplante, der hedder Hoya carnosa, og de små "torne er faktisk rødder, der er på spring når de i "hjemlandet", slynger sig i f.eks. træer eller lign. Blomsten ligner også Hoya. Det andet bud kunne være en Stephanotis, men den har ikke de udprægede "torne". Hilsen Henry G.
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 29. april 2012 kl. 0.39
Jeg tror også det er Hoya Carnosa. På dansk kaldet Voksblomst
Skrevet af: Nata J., 29. april 2012 kl. 19.04
Det er lige præcis en Hoya Carnosa! Mange tak, det var rart at få afklaret! Imponerende at I ud fra 3 billeder kunne komme frem til det. :)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hvide ting på gren