Skrevet af: Ulla Danielsen, 1. april 2012 kl. 16.40
Jeg har netop konstateret, at min fine Rhododendon har fået nogle kedelige pletter på mange af bladene.
Generelt ser planten noget kedelig ud - og når man kommer tættere på er der de hersens pletter på bladene.
Jeg har været rundt på hjemmesider - og umiddelbart ser det ud til, at den har næringsmangel og svamp
Men - hvordan redder jeg min rhododendron??
Med venlig hilsen
Ulla
Skrevet af: Ulla Danielsen, 1. april 2012 kl. 16.45
Kommer lige med et billede mere af selve planten, der er plantet i de fineste rhododendron jord ovenpå jorden med klyner. Alt skulle være overholdt i forbindelse med plantningen ;o))
Jeg har hvert forår gødet med rhododendrongødning - sådan noget jeg har købt på planteskolen som skulle være langtidsholdbart og derfor kun skal anvendes en gang om året.
Jeg har løbende hvert forår og sommer suppleret med ekstravand - blødt vand fra et åløb som er lige bagved, så den burde ikke have manglet vand eller gødning.
Men et eller andet må være helt galt sådan som den ser ud.
Jeg vil blive meget glad for nogle gode redningsmuligheder
mvh
Ulla
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Skadedyr og plantesygdomme > Hjælp til syg Rhododendron