Forum

Nye muligheder i din brugerprofil

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 23. november 2010 kl. 19.31

Vi har besluttet at give de mange brugere i forum et par nye muligheder - det er programmeret for nogle af de mange penge, vi fik ind i gavebidrag.

Du har nu mulighed for at lægge nogle supplerende oplysninger ind i din bruger profil. Du kan skrive lidt om dig selv og din have, så vi får et lidt bedre indtryk af, hvem vi diskuterer med.

I profilen kan man også få vist adressen på en privat hjemmeside. Og hvis man har et arbejde eller et firma, som man mener det er relevant for andre brugere at kende, så kan man indsætte et link hertil. Det er med andre ord tilladt at reklamere med sin firmaadresse i sin profil – men ikke ude i kommentaren.

Når du har lagt supplerende oplysninger ind, så kommer der et grønt link på dit navn, og alle registrede brugere kan klikke ind og se de supplerende oplysninger. Her kan man også se, hvornår du blev aktiv i forum på Havenyt, og hvor mange indlæg, du har skrevet.

En anden ny mulighed er at lukke op for at modtage private mails fra andre registrerede brugere. Det kan bl.a. bruges, når man vil bytte planter og frø, så ingen behøver at lægge kontaktoplysninger ud i forum. Din mailadresse vises i den private besked, eller når du svarer på en privat besked. Du kan selvfølgelig frit vælge, om du vil svare på en modtagen privat besked.

Det burde være unødvendigt at understrege, at alle private beskeder selvfølgelig skal holdes i en høflig tone og relatere sig til en aktuel debat, og ikke må udnyttes kommercielt. Hvis man ikke overholder det, risikerer man at blive udelukket fra at deltage aktivt i forum her på Havenyt.dk.

Hvis man klikker på mit navn, som står med grønt, kan man se et eksempel på den ny brugerprofil. Men lad venligst være med at sende en privat mail bare for at afprøve funktionen.

Med venlig hilsen
Karna Maj

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. november 2010 kl. 20.30

Supergod idé!

Hvis man ikke har lyst til at opgive sin mailadresse til alle, der kan finde på at sende private beskeder, kan man evt. oprette en særskilt mailadresse, som både kan bruges her, og hvor man ellers færdes på nettet.

Jeg bruger Gmail og har oprettet en mailkonto mere - også på Gmail. De mails, som sendes til den nye adresse, videresendes til min "normale" mailadresse, og hvis jeg besvarer dem, vil det være den nye adresse, der står som afsender.

Lidt småparanoidt, måske - men jeg udleverer helst ikke min almindelige mailadresse til andre end de "udvalgte", og det kommer jeg jo ud over her!

Og jeg ser da også lidt frem til at "snuse" lidt i de andre profiler og se, hvem I er...

mvh
Anja

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens J., 24. november 2010 kl. 20.43

Karna, det er et super ineteativ. Det har jeg manglet meget!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 30. november 2010 kl. 12.19

Det lyder vel nok spændende, om end noget teknisk for os ældre. Ja det er efterhaanden utroligt, hvad den moderne teknik kan udrette.

Mvh Eivin (^_^)

Nyt svar til emnet »Nye muligheder i din brugerprofil«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Ris og ros > Nye muligheder i din brugerprofil

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider