Skrevet af: Pia Terkelsen, 22. januar 2012 kl. 13.50
Hej
Vi er et par der ser på et hus, hvor der i baghaven er nedlagt en stor rund swimmingpool med punmpe og det hele.
Er der nogen her der ved om man kan omdanne en nedgravet swimmingpool til et havebassin.
Vi vil tro dybden er 90 cm til 1,20 m.
Håber der er nogle her der kan give lidt hint. :-))
Pia
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 23. januar 2012 kl. 8.53
- det kan I da sagtens -
Skrevet af: Tina K., 23. januar 2012 kl. 9.28
Jeg har tidligere læst en del artikler om såkaldte "svømmedamme", hvor man kombinerer havedam med svømmepøl - hvis du læser tysk, så er der også en del artikler på "biotop".
Lige nu kunne jeg kun finde denne brochure: ipaper.ipapercms.dk/Plantorama/Brochurer/Havedambrochure/?Page=5
Der er virkelig mange muligheder, så hvis jeg var jer, så ville jeg sætte mig til computeren og læse løs :-)
Held og lykke
Hilsen Tina
Skrevet af: Tina K., 23. januar 2012 kl. 10.05
Hov - google også lige "svømmesø" - der kommer masser af forslag :-)
Skrevet af: Ejvind Koch Pedersen, 23. januar 2012 kl. 14.07
Jeg er selv ved at anlægge et havebassin, og har læst en del om det på nettet. Jeg tror, det bassin ville fuldstændig perfekt til f.eks. koi-karper - men der skal muligvis foretages lidt ombygninger og det er mere krævende at have et havebassin end man lige skulle tro - prøv at læse på www.havedammen.dk og www.koi-team enghavegaard.dk - der er en masse gode råd og tips.
Skrevet af: Ejvind Koch Pedersen, 23. januar 2012 kl. 14.14
Ups - det hedder http og www plus www.koi-team-enghavegaard.dk/.
Skrevet af: Pia Terkelsen, 23. januar 2012 kl. 15.28
tak for alle oplysninger.. svømmesø kan jeg læse mig til er mere noget man også bader i - vi kunne tænke os at lave den runde swimmingpool der høre til huset - om til et havebassin med fisk og planter i stedet for at grave helt skidtet op og dræne m.m.
Håber det kan lade sig gøre - :-)
Skrevet af: Dennis Madsen, 14. februar 2012 kl. 9.49
Hej Pia!
Alt kan lade sig gøre, og vil nok osse sige at det er det bedste udgangspunkt til en havedam. Men hvis du havde et par billeder så er det nemmere at svare på.
Hilsen Dennis Madsen
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.