Skrevet af: Kirsten Lohmann, 11. november 2011 kl. 16.34
Min mand har plantet nye roser og derved gravet en hel del løg op, tulipaner og påskeliljer. Jeg ville gerne se, hvor mange der er tilbage (i foråret 2012) og vente til næste år med at sætte de opgravede løg ned.
Er det muligt at gemme løgene til efterår 2012?
Venlig hilsen
Kirsten Lohmann
Skrevet af: Tom Andersen, 11. november 2011 kl. 16.46
Det kan I godt.
Få dem tørret godt inde, sorter dårlige fra og gem dem mørkt og især køligt hen over sommeren. Læg dem så i efteråret.
Skrevet af: Anja Egeriis, 11. november 2011 kl. 16.52
I kunne også plante dem nu i potter/krukker og nyde dem til foråret - så kan I plante dem direkte i jorden igen fra potterne, når I ved, hvor de skal ende...
Skrevet af: Henry G., 11. november 2011 kl. 19.43
Hej Kirsten løgene skal helst i jorden snart, det er ingen god ide at gemme dem "over" jorden til næste efterår, så er det bedre at smide dem ud nu. Løgene vil tørre fuldstændig ud i løbet af sommeren, og hvis ikke de gør det, vil der dog gå flere år før de blomstrer. Du kan sortere de største løg fra, evnt. sætte dem i potter, de mindre løg kan du "så" i en rille i haven til senere sortering, måske i efteråret 2012, så ved du hvor du har plads. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Kirsten Lohmann, 15. november 2011 kl. 11.56
Kære alle I som har svaret - Tak for det, jeg har brugt jeres råd: De store løg er i potter og de små i køkkenhaven, så må jeg se hvad de bliver til, og hvor deres blivende sted er.
Mange tak og venlig hilsen
Kirsten Lohmann
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.