Forum

Tricytris latifora

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian S. Karlsen, 16. marts 2004 kl. 7.46

Jeg har forsøgt at finde et dansk navn på Tricytris latifora, der er en lilje. Jeg ved, at man på engelsk også kalder den Toad lily. Ringer det nogen klokker hos nogen?

Christian :o)

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Bock, 16. marts 2004 kl. 11.45

Hej Christian

I bogen "Anbefalede plantenavne" kaldes Tricytris for tudselilje – det svarer jo også til det engelske navn. Netop Tricytris latifora står dog ikke opført i listen.

Venlig hilsen
Jakob Bock

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian S. Karlsen, 16. marts 2004 kl. 16.14

Jeg takker for dit svar :o)

MVH
Christian S. Karlsen

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolai Filskov, 28. oktober 2005 kl. 20.53

Hej jeg ville bare høre om hvor man kan få fat på disse smukke tudselijer og hvad de koster
håber meget at der er nogle der kan hjælpe mig

mvh

nikolai filskov nfilskov@hotmail.com eller 33147065

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolai Filskov, 28. oktober 2005 kl. 20.56

En tinger mere jeg kan skaffe en del fra england er det frit og lovligt at få dem der fra?

Mvh Nikolai filskov

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 29. oktober 2005 kl. 20.36

Jeg købte engang mine tudseliljer i Aldi, og de er så flinke til at brede sig. De ligner små orkideer. Jeg har plantet mine i surbund og de er blevet til mange. Nu er det en dum årstid, men hvis vi gemmer denne tråd, vil jeg da gerne sende nogle stk. til foråret/sommer, de kommer ret sent
mvh Carina

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolai Filskov, 29. oktober 2005 kl. 22.10

Hej Carina

Jeg siger 1000 tak for det det vil jeg meget gerne

men er det ikke beder at plante dem nu ind om foråret?

Hvilken type er det? bare så jeg har noget at glæde mig til og læse om ;O)

Du kan jo skrive til mig på mail :nfilskov@hotmail.com

Mvh

Nikolai filskov

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolai Filskov, 29. oktober 2005 kl. 22.12

Hej igen

hvor mange ater kan man skaffe i danmark?

mvh

Nikolai filskov

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina, 29. oktober 2005 kl. 22.46

Jeg har svaret dig, men glemte at sige, at de vist ikke har noget med lliljer at gøre, jeg kan ikke have liljer for de røde biller, men disse bliver ikke angrebet
Carina

9 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nikolai Filskov, 30. oktober 2005 kl. 17.44

Hej igen ALLE ;O)

Jeg her et kæmpe bed der skal fyldes up med bla tudselijer er der nogle der kan hjælpe mig med hvor jeg kan skaffe dem?

eller er det kun Carina der skulle kunne hjælpe mig?

Mvh

Nikolai filskov

10 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Garrelts, 2. december 2005 kl. 14.17

Hej.

Er der nogen der har prøvet at have sin orkide i uganda vermiculite og hvilke erfaringer har i gjort jer.

Hjemmesiden er www.planteliv.dk

Personligt har jeg sat mine orkideer i uganda vermiculite og de har det bedre end nogle sinde og vokser ekstremt hurtigt.

Mvh,
Christian

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingrid Sørensen, 18. september 2007 kl. 15.55

Jeg har lige købt en af de ovennøvnte liljer i en blomsterforretning i Silkeborg (forretningen den ligger ret tæt på torvet)
pris 95 kr
hilsen Ingrid

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 18. september 2007 kl. 17.38

Jeg havde en pæn stor bestand af "tudseliljer", de bredte sig – men i år er alle forsvundet, ikke en eneste har jeg set. Ved nogen, hvad der kan være sket?

Jeg vil ikke forsøge mig igen, hvis der er en oplagt grund til forsvindingsnummeret, jeg blot ikke kender.

mvh Carina

13 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Baynes, 20. september 2007 kl. 8.35

Mine højt skattede tudseliljer har desværre også alle lidt i år – men jeg ved hvem synderne er, nemlig dræbersnegle. De anser åbenbart tudseliljer som det rene guf. Jeg har ofte observeret snesevis af snegle i planterne. Jeg endte med at dække planterne med en spand sat et par centimeter ned i jorden og perforeret i toppen, rundt om planterne og så dagligt sikre mig at de ikke havde fået besøg af snegle, eller var blevet kogt i varmen under spanden. Det lykkedes mig at få nogle af planterne til at overleve, men jeg har jo heller ikke haft ret meget glæde af dem. Hvis jeg har lige så mange snegle næste år, vil jeg nok overveje at flytte planterne hjem på altanen i stedet.

Nyt svar til emnet »Tricytris latifora«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Tricytris latifora

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider