Forum

Lungeurt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lizzi P., 24. juni 2011 kl. 21.50

Jeg har fået en Lungeurt, som er plantet i potte og står i skygge. Men den hænger og ser efterhånden meget kedelig ud. Skal jeg klippe den helt ned og håbe på den kommer igen, eller er ikke noget håb for den

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. juni 2011 kl. 21.59

Lizzi.
Oppe i højre hjørne på denne side, er der en hvid rubrik hvor der står Skriv søgeord, der kan du skrive ordet Lungeurt, og tryk så på søg. Der kommer en hel del om planten.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lizzi P., 24. juni 2011 kl. 22.14

Tak for din henvisning. Jeg har prøvet at søge på siden også prøvet at google det. Men kan ikke rigtig finde svar på mit problem.
Jeg har plantet den som foreskrevet, dog fik jeg en del jord med sammen med planten som den stod i i haven.
Den var meget flot, men nu efter et stykke tid er den begyndt at hænge. Derfor går mit spørgsmål på om den skal klippes ned for at få liv i den igen, eller om det evt. kan være flytningen der har forårsaget det, og den så kommer igen af sig selv.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Pedersen, 25. juni 2011 kl. 8.26

Prøv at klip den ned, sæt den ud i haven i hvor den også får lidt sol. Jeg har selv haft en i krukke, men min erfaring er at den har det bedre ude i et bedet. Det er en utrolig nem haveplante som også frøsår sig villigt.

Mvh Lene P.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 25. juni 2011 kl. 8.50

Det er altid en god ide, at klippe stauder ned/tilbage, når man flytter rundt på dem nu med blade på. Det hjælper planten til at sætte nye rødder og blade. En fordel at holde dem skygget i den første tid efter flytningen, og ingen gødning før de er etablerede.
Det er ikke alle lungeurt, der frøsår sig, men alle kan deles med rodstykker.
Anne Marie

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lizzi P., 25. juni 2011 kl. 16.37

Mange tak for jeres svar. Den er nu klippet ned, så nu håber jeg bare den kommer.
Har desværre ikke mulihed for at plante den i have, vi bor i lejlighed og har en stor tagterrasse.

Nyt svar til emnet »Lungeurt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Lungeurt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider