Forum

Calla…overvintring?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Uffe Steenberg, 3. maj 2011 kl. 21.20

Jeg synes Calla’er (den tropiske tragtlignende stueblomst) er hamrende smuk og ville gerne have den i min kolonihave, men jeg foretrækker ting, der kan overvintre.

Jeg har nemlig kun en kælder med et lille vindue i en baggård og der er nok FOR varmt om vinteren, for der kører varmerør derinde og der er op mod 20 grader hele vinteren. I år døde i hvert fald min ananassalvie og citronverbena dernede.

Men kan man grave Calla’ens knolde op og lade dem tørre og plante dem senere. sådan lidt ligesom dahlia eller tulipaner?? Så kunne de nemmere opbevares i mine forældres perfekte kælder… det ville være et bøvl at fragte læssevis af krukker med hele planter hjem til dem.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 4. maj 2011 kl. 7.19

Det kan du sagtens Uffe, jeg overvinter mine i kasser sammen med mine Dahlia og knoldbegonier, jeg har også et par stykker der står i potter jeg sætter bare hele potten i mit vinterhi, hvor der er ca 8-10 grader om vinteren.
Tulipaner graver jeg ikke op de er vinterhårdføre

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Uffe Steenberg, 4. maj 2011 kl. 8.55

Tusinde tak. Altså lade planten visne ned og så bare overvintre knoldene? Eller overvintre hele planten? Prøver nok begge dele..

Tulipaner vil jeg kun grave op, fordi de blev lagt i hast og skal flyttes til et nyt sted.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 4. maj 2011 kl. 11.11

Uffe ved Calla lader jeg toppen visne ned og så op med knolden, dem i potter lader jeg bare visne ned og hiver så toppen af.

Nyt svar til emnet »Calla…overvintring?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Calla…overvintring?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider