Forum

Knoldbegonia

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birte Sommer, 7. januar 2011 kl. 12.16

Hej alle!

Jeg er meget begejstret for Dahlia og knoldbegonier og er lige nu ved at gennemsøge nettet for nye varianter. Jeg ved af erfaring, man skal være tidligt ude ...

Er der nogen, der ved, hvor jeg kan købe knoldbegoniaer af den helt store blomsterstørrelse, dobbelte og 2-farvede?

Jeg har i forvejen nogle få, men vil meget gerne have flere forskellige, kan bare ikke finde dem. Kun i USA, men herfra leverer man ikke til DK.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birte Sommer, 7. januar 2011 kl. 12.19

Jeg prøver lige at vise, hvilke typer jeg mener ...

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 11. januar 2011 kl. 9.36

Hej Birte prøv her www.eurobulb.nl/index.php/shop/14/Summer+flowering+bulbs/Begonias.htm deh ar en del forskellige og det er pæne knolde i en god størrelse, men du skal handle for ca 40 euro der.
l

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birte Sommer, 11. januar 2011 kl. 13.20

Hej Lis!

TUSIND TAK!
Jeg kende godt Eurobulb, har før handlet der.. og har været godt tilfreds. Køber med garanti også igen i år.

Sidste år købte jeg nogle knolde i England, bl.a. dem jeg har vist billeder af. De er ubegribeligt smukke, og jeg ville gerne have flere i andre nuancer. Især de dobbelte 2-farvede er jeg vild med.

Desværre har jeg fået ny 'puter', så jeg kan ikke finde eller huske leverandørens navn.

I det hele taget vil jeg gerne slå et 'slag' for knoldbegoniaer, meget få har dem, selv synes jeg, det er sjovt at have planter, andre ikke har. Herhjemme er der derfor ikke det store udvalg af knolde. Godt nok kan de være vanskelige, er også længe om det, men når de så først blomstrer, så er det altså umagen værd. Nogle af mine planter har præsteret blomster, der er 18-20 cm store, de er helt ubeskrivelige.

Jeg prøver, om jeg kan finde andre billeder at lægge ind.

Nyt svar til emnet »Knoldbegonia«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Knoldbegonia

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider