Forum

Nogen forslag til et smukt lille træ?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 11. december 2010 kl. 20.29

Jeg har et staudebed der ikke rigtig vil som jeg vil, så derfor har jeg tænkt mig at plante et lille træ istedetfor og måske nogle hortensiaer nedenunder.
Jorden er altid lidt fugtig, men står ikke under vand.
Jeg havde tænkt mig et lidt graciøst træ f.eks. magnolie- eller har I andre gode forslag?
Træet skal helst ikke blive meget højere end 4 m.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 12. december 2010 kl. 7.34

Hjertetræ , koreakornel eller blomsterkornel ville være gode alternativer.
Anne Marie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 12. december 2010 kl. 15.18

- der findes en magnolie (SUSANNE) som ikke bliver ret høj - den blomstrer flere gange i vækstsæsonen - plant den i sur sphagnum så kan du have hortensiaer under den -
MM

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 12. december 2010 kl. 15.37

Hej Mette
Magnolien der bliver 3 meter hedder Susan og i samme gruppe finder der flere, som i flæng kaldes "søstre" - Betty er en af dem. Det er krydsninger mellem Magnolia lilliflora og Stjernemagnoliaen. M. Lilliflora bliver også ca. 3 meter høj, en specialudvalgt sort af lilliflora kaldet Nigra kan ligeledes bruges.
Derudover vil jeg anbefale en virkelig specialitet, der ikke ofte ses nogen steder, da den er vanskelig at formere, Cornus mas Macrocarpa, som er fundet i Polen på et tidspunkt, den blomstrer om vinteren og sætter røde bær på størrelse med små oliven.
www.de-gamle-sorter.dk

Nyt svar til emnet »Nogen forslag til et smukt lille træ?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Nogen forslag til et smukt lille træ?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider