Forum

Gør-det-selv selvvanding til krukker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rifat Sahi Aggerholm, 22. juni 2010 kl. 12.20

Hej,
Jeg vil gerne lave et eller andet form for selvvanding til mine krukker i haven. På idenyt.dk er der en artikel lige øjeblikket omkring vanding af krukker. Se artiklen Sådan overlever dine krukkeplanter i ferien. Jeg synes at det kunne være fint med et eller andet form for selvvanding i mine krukker så de kun skal vandes ca. hver 14 dage f.eks. Længere behøver det ikke at være. En uge er også fint. Men jeg synes at en sodavndsflasker er grimt. Nogle gode idéer til hvad man kunne bruge?
Jeg har også kiggede på selvvandingskit til krukker men de koster fra 300 kr. Det synes jeg er for mange penge. Jeg ved også at man kan købe selvvandingskrukker men så er krukkeudvalget meget begrænset og jeg vil gerne bruge de krukker jeg har i forvejen.
Gode råd?!

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Litha Strandbæk, 7. maj 2013 kl. 12.43

Findes der ingen svar på dette spørgsmål?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Sindrup, 7. maj 2013 kl. 19.00

Jeg syntes at dine krav er temmeligt selvmodsigende. ;-)
Løsningen må ikke være "grim" (sodavandsflaskerne) selv om den er billig.
Den må heller ikke være funktionel (specialpotterne) og koste noget.

Man Kai ikke få det hele til den halve pris - man må vælge. ;/)

Vi blev selv trætte af kapilærkasser af "flamingo" og endte med at købe dedikerede højbede for små 300,-
Billigt? - Nej!
Stor glæde ved et "lækkert" drivhus? - Så absolut ja!

Peter

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 7. maj 2013 kl. 23.30

En billig vandingsløsning er at lave det selv, der skal bruges: x antal halve vatpinde, en stump vandslange og en beholder, i bunden af beholderen borer man et hul, så tæt ved kanten som muligt, hvor vandslangen skal passe stramt i (vandtæt), sæt slangen gennem hullet fra neden ind i beholderen, lad den følge kanten op, og bøj den ned til 2 cm over bunden, så har du hævertvirkningen, jeg bruger 8 mm plastikslanger, slangen skal være så lang, at den kan nå rundt i drivhuset, og op over øverste vandlinie i beholderen. Vatpindene deles med et skråt snit på midten og stikkes i slangen, der hvor de skal bruges måske skal der "forbores" med en syl. Når jeg er hjemmefra flere dage, ordner mit vandingssystem (dryp i beholderen fra vandværket) vandingen. Henry G.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 8. maj 2013 kl. 10.25

Og hvad betyder det, om selvvandingssystemet er grimt, hvis man ikke er hjemme men på ferie?

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: My C., 24. marts 2016 kl. 18.54

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Manuel, 29. juli 2018 kl. 10.44

Jeg faldt lige over dette indlæg og må tilstå jeg er den dovne type og har købt krukker hvor der er selvvanding i - jeg ved ikke om det kan være noget for jer ?
Reklamelink slettet af administrator

Redigeret af administrator 30. juli 2018 kl. 15.39.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 29. juli 2018 kl. 12.00

Har rapporteret reklamerne i de seneste 2 indlæg.

Nyt svar til emnet »Gør-det-selv selvvanding til krukker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Gør-det-selv selvvanding til krukker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider