Skrevet af: Henrik Kristiansen, 20. juni 2010 kl. 19.18
Der var en bekendt der fortalte mig at lilje løg skulle op når stængler var visnet ... derefter tørre og igen ned i jorden om efteråret.
Jeg prøvede sidste efterår at tage et enkelt hold løg op ... de er ikke rigtigt blevet til noget.
Jeg har fornemmelsen af at det var et dårligt råd jeg fik. Har jeg ret i det ?
I så fald ... dem der ikke er blevet til noget ... kommer de igen næste år eller skal jeg sætte nye ?
Skrevet af: Brian Jensen, 20. juni 2010 kl. 19.41
lad bare dem blive i jorden for det skulle ikke være nødvendig at de kommer op
men kan tage dem op hver 3-4 år for at skilde de mange nye løg fra hvis man ønsker flere lilier i haven
Skrevet af: Lotte Hansen, 20. juni 2010 kl. 19.42
Jeg plejer at lade dem være i jorden og de bliver ok næste år med blomster og det hele.
Venlig hilsen Lotte
Skrevet af: Henrik Kristiansen, 20. juni 2010 kl. 19.44
tak for svarene ... så satser jeg på de kommer igen næste år dem jeg har haft oppe ... i år er der kommet 3 små stængler op ... den højeste er 10 cm og der er ikke antydninger af blomster
Skrevet af: Anne Demant, 20. juni 2010 kl. 19.55
heller ikke jeg tager liljeløg op, kun for at dele, og så i jorden igen. Men jeg er vidende om at nogen arter bl.a. kejser og regale skulle være frostfølsomme.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.