Forum

Opstammet cypres visner ned (billede)

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 18. juni 2010 kl. 21.51

Øv synes ikke det går helt som forventet i haven i år først blommetræerne som var ramt af biller og farver og nu mit fine lille cypres træ.

Lidt historie - træet blev købt i efteråret 2008 - gartneren på planteskolen anbefalede cypres til krukker (frem for buksbum) træet har stået flot og grønt indtil for ca. 1½ uge siden... jorden er fugtig - har ladet vandet sive (via en 1½ liter sodavands flaske) så det det er ikke fordi der mangler vand...

Hvad kan der være galt - I kan nok se det er lidt sørgeligt :-(

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 18. juni 2010 kl. 21.56

Og når vi nu lige er igang så søger jeg også råd for mine to buksbom der også siden efteråret 2008 har stået i store krukker - østvendt.

Både cypres og buksbom er gødet regelmæssigt.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 18. juni 2010 kl. 22.02

Det kunne godt se ud til,at den har et let svampeangreb.
Prøv at ryste de visne nåle af helt ind i midten af kuglen, så den får lidt luft mellem grenene.
Tag lidt af den gamle jord væk i toppen af potten og giv den en god pottemuld i stedet. Og vand godt igennem.Ledningstallet kan godt blive for højt. Måske vil det hjælpe.
Hilsen
Anne Marie

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Jensen, 18. juni 2010 kl. 22.04

jeg har set store buskbum der er gået ud gennem vinteren så tror der er mange planter som går til gennem tiden

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 18. juni 2010 kl. 22.04

Hej Lise
prøv samme kun til dine buksbom. Husk at vande igennem en gang imellem.
Anne Marie

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 18. juni 2010 kl. 22.07

Takker - jeg vil straks forsøge mig imorgen. Synes det ville være ærgeligt at smide det ud hvis det nu kan reddes.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 20. juni 2010 kl. 17.48

Så har træerne fået en tur - de visne blade inde midt i kuglerne var visne og havde en muggen luft... der var også noget hvid "støv" lign. derop - så det kunne jo sagtens være svams af en art.

Kunne jeg med fordel vande med kamillethe eller atamon vand??

Nyt svar til emnet »Opstammet cypres visner ned (billede)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Opstammet cypres visner ned (billede)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider