Forum

Musa basjoo

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. april 2010 kl. 15.30

Jeg plantede 2 musa basjoo sidste sommer på friland og da vinteren kom klippede jeg dem helt ned og dækkede dem med 200mm rockwool , nu er foråret kommet så jeg har fjernet rockwoolen og sat et minidrivhus over , så solen kan varme og vække dem , hvis de da ikke er blevet totalt frostskadet , det har trods alt frosset -18 C. om natten.
Mit spørgsmål er hvornår kan jeg forvente at se liv , hvis der stadigvæk er liv i planterne , jeg kigger hver morgen , foreløbig forgæves.

Mvh. Svend Høst

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Laugesen, 19. april 2010 kl. 23.12

Hej Svend...

det kan du se med det samme da de gerne skulle ha vokset når du pakker dem ud....mine er nu ca30 cm nyvækst men de står så også opad en sydvest mur...men står de ude på åben plads ihaven så skulle de også være igang nu med nyvækst...men er den sort eller smattet på snit fladen så kan den ha fået frost men skyder nedefra senere på sommeren.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 20. april 2010 kl. 8.46

Hej Erik

Tak for svaret , jeg må væbne mig med tålmodighed og håbe på det bedste.

Mvh. Svend Høst

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. april 2010 kl. 11.27

Min flotte musa basjoo, som jeg havde pakket godt ind er også død . Jeg har haft en masse blade omkring roden, og foret stammen med alt det jeg kunne skrave sammen . Tilsidst havde jeg mine flamingo-bi-kasser omkring den, men lige meget halp det .

Så jeg håber at den kommer med nye skud i år .. Mine to Eucalyptus´er, er ligeledes afgået ved døden . Min fatsia japonica har fået svidet alle sine blade , man er stadig levende .

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 21. april 2010 kl. 15.12

Vinteren har været hård ved mangt og meget rundt omkring i de danske haver - især for os med interesse for de lidt mere specielle planter og træer. Netop musa basjoo havde jeg da også forsøgt mig med, men det er altså jo da slut efter denne vinter. Ja, nogen gange kan man jo da stadigvæk forundres over naturens krafter, selv i min alder. Se nu bare vulkanen på Island. Det skal blive spændende at se, hvad det næste bliver!

Mvh Eivin (^_^)

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 21. april 2010 kl. 21.34

Min Musa basjoo blev også købt sidste sommer som 15 cm. høj. Har man plads indendørs til overvintring, bliver det til sådan en kæmpe på 1,30m. i løbet af 10 mdr.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 4. august 2010 kl. 10.03

Min Musa basjoo er ved at nedkomme med en lille ny plante , hvor stor skal den være før jeg kan flytte den over i en potte.

Mvh. Svend Høst

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian L., 5. august 2010 kl. 9.50

Jeg ville vente til den er en ca. 40-50 cm høj, så du er sikker på den har udviklet sit eget rodnet før du adskiller den fra moderplantens rodklump.

Alternativt kan du forsigtigt fjerne jorden omkring den, og så se om den har udviklet rodnet.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 5. august 2010 kl. 13.32

Tak for svaret , jeg venter....

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Musa basjoo«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Musa basjoo

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider