Forum

Magnoliaen blomstrer i utide

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: IL, 23. august 2009 kl. 17.20

Vi har et magnoliatræ, som de sidste 2 år har blomstret rigtigt fint. I år syntes jeg, at det var blevet lidt for stort, da det står op til terassen, så jeg skar lige de længste grene af helt inde ved roden af grenen/stammen for ikke at få en hel masse tværskud. Det ser ud til at virke fint efter hensigten.

Nu er træet pludselig begyndt at blomstre her i september! Er det normalt? Foreløbig ser jeg mindst 10 knopper, som er ved at springe ud. Et par af dem kunne godt være nogle fra i foråret, som ikke udviklede sig dengang, og man kan også se lidt brune pletter fra frostskader i foråret, men flere af de andre skud er nogle, som nylig har udviklet sig.

Vi har også en stjernemagnolia, som endnu ikke har smidt alle frøstandene efter afblomstringen. Disse frøstande har nogle sjove gevækster fra 1–3 stk. på hver på størrelse med en lille hasselnød. Hvor de afsmidte frøstande er blevet små og brune og faldet af, så er de med gevæksterne vokset og er pænt lysegrønne. Vi har prøvet at skære dem over, og det ligner en lysegrøn frugt med hvidt kød og en kerne inden i. Der er ingen tegn på larver i den.

Det kunne være sjovt, hvis der er nogen, der har et svar.

Venlig hilsen
Ingrid

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 23. august 2009 kl. 17.40

Hejsa

Jeg har ikke et svar – men kan fortælle at jeg også har en magnolie som står med en stor flot blomst på alle øverste gren ;o) En lille lavendelrhododendrun har også valgt at vise lidt blomster frem her i sensommeren

Mvh
Ulla

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 23. august 2009 kl. 20.34

Hej Ingrid.

På min Magnolia er der også nogle få blomster, og det har der været i flere år på denne tid, så det er ikke ualmindeligt. Her står en hel del om Magnolia.

www.planteriget.dk/default.aspx?pageid=75

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: IL, 25. august 2009 kl. 8.52

Hej

Tak for jeres svar. Dvs. at det ikke er helt ualmindeligt, at den også blomstrer nu. Jeg var helt bekymret for, at den nu ikke ville blomstre til næste forår. Jeg kan se, at den stadig udvikler nye store blomsterknopper, så det bliver spændende at se, hvor mange af dem, der springer ud nu.

Til Ulla: Jeg har også en Azalea, som har sat et par blomster nu samt en blåregn, der også er kommet i forårshumør. Det gjorde den dog også sidste efterår.

Hvor er det da skønt at se de forandringer, der er i haven dag for dag.

God sensommer.

Venlig hilsen
Ingrid

Nyt svar til emnet »Magnoliaen blomstrer i utide«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Magnoliaen blomstrer i utide

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider