Forum

Opstammet Hortensia, brug for hjælp

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marianne, 8. juli 2009 kl. 19.14

Hej

Jeg har for ca 2 mdr. siden købt to store opstammede Hortensia, de står i min have i to kæmpe krukker, i rimelig meget sol. De har kun haft de blomster de havde med fra gartneriet, resten ser ud som om de er udbrændt/brændt af. De får rigelig med vand. Bladene har også nogle steder brune/sorte/hvide farver.

Hvad skal jeg gøre for at få dem flotte igen?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. juli 2009 kl. 21.50

Du skriver det selv – brændt af. Hortensia trives bedst i let skygge, eller skyge i de varmeste timer på dagen. Hvis det er muligt, så flyt krukkerne ind i skyggen af et større træ, helst norsiden af træet.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 9. juli 2009 kl. 9.02

Selv om du siger de får rigeligt med vand, så kræver hortensia RIGTIG MEGET VAND og når de står i krukker har de ikke noget reservelager at tage fra. Min erfaring fra at passe både buskede og opstammede hortensia i havecenteret er at de skal vandes 2 gange om dagen og de skal gennemvandes.

Gennemvanding af krukker med spagnum kan være noget af en opgave, for er de bare blevet en smule tørre er spagnummet vandskyende og vandet løber ned langs kanten af krukken. Overfladespændingen kan ophæves ved 1 dråbe alm håndopvaskemiddel i en vandkande.

Hortensia foretrækker halvskygge eller vandrende skygge. De skal stå meget mørkt for at det mindsker blomstringen.

Nyt svar til emnet »Opstammet Hortensia, brug for hjælp«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Opstammet Hortensia, brug for hjælp

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider