Forum

Hvide buske/træer i blomst i lige nu

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 11. april 2008 kl. 10.42

Ud over mirabeller så er der en anden busk/træ som er i blomst lige nu. der er kun blomster på den men ingen blade pt.

Er det en Hæg eller hvad er det?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 11. april 2008 kl. 10.45

Nej det er ikke hæg – kan jeg se efter søgning på nettet at hæg blomstrer i klaser – den jeg leder efter ligner mirabelle men er det ikke!

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 11. april 2008 kl. 17.00

Kan det være morbær?

Lone

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 11. april 2008 kl. 18.55

Hej Lars
Rent hvide blomster kunne være en af de mange prydblommetræer. Jeg har selv nogle af sorten Prunus Cistena, der blomstrer nu og i drivhuset, hvor frosten ikke har taget alle blomster, står et blommetræ på 1½ meters højde med nærmest 2–300 blomster, det bliver spændende om det lykkes insekterne at finde dem, for træet kan slet ikke bære så mange blommer.

www.de-gamle-sorter.dk

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 11. april 2008 kl. 21.41

Det lyder som et Oktober kirsebær træ. Det er fyldt med hvide blomster og ingen blade. Det har blomstret siden oktober på grund af den milde vinter i år, og jeg har beundret blomstringen på træet i min have hele vinteren.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 11. april 2008 kl. 22.19

Hvis det er buske/træer i det åbne land kan det være slåen. Her er enkelte blomster udsprunget, og det kan ikke udelukkes, at der er nogle, der er længere fremme, på lune voksesteder.

Mvh Hans

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Lyngsø, 16. april 2008 kl. 9.03

Det er højest sandsynlig slåen, tak for hjælpen.

Nyt svar til emnet »Hvide buske/træer i blomst i lige nu«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvide buske/træer i blomst i lige nu

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider