Forum

Robust rose

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kirsten, 3. september 2007 kl. 15.57

Findes der en rose som :
er sund og robust,
kan tåle at stå et sted hvor vind og vejr kan være lidt barsk om vinteren. Det er dog et parcelhuskvarter.

Som blomstrer i lang tid (remonterende hedder det vist)
Som ikke bliver ret høj, men gerne fyldig.

Er der nogen der kender sådan et vidunder må I meget gerne skrive direkte til min mail-adresse.

På forhånd tak
Kirsten

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Pedersen, 3. september 2007 kl. 16.24

Hej Kirsten
Jeg har ikke lige navnet på en; men prøv at gå ind på www.rosenposten.dk, her finder du alle mulige slags roser med beskrivelser.

m.v.h
en anden Kirsten

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 4. september 2007 kl. 22.05

De meget populære småblomstrende lyserøde buskroser må være et godt valg for dig. De blivet ikke ret høje. De er meget anvendt af anlægsgartnere. Også remonterede roser bliver smukkest, hvis visne blomster fjernes, så helt arbejdsfri er roser ikke.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Hansen, 5. september 2007 kl. 18.21

Ja rosenposten.dk er da vældig omfattende. Næsten for meget at vælge imellem hvis man ikke lige ved hvad det er man går efter!

Og der er jo også mange andre oplysende tips og ideer på denne webside.

Og til Clara:
Ja men det er måske buskroser jeg skal kigge efter.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T.Rasmussen, 6. september 2007 kl. 16.30

Til Kirsten.

En ret lav buskrose, som jeg kan anbefale dig, hedder ''Bonica'', som kan blive ca. 80 cm. høj og er lyserød, en robust og meget sund rose.

En anden lyserød sund rose er ''Astrid Lindgren'', en buketrose på ca. en meter.

Af andre meget sunde og robuste roser kan jeg f.eks. nævne: ''The Fairy'', '' H.C.Andersen'', ''White Cover'', og gode "gamle" ''Peace''-rosen.

En gul buketrose, som jeg iøvrigt selv har meget glæde af, hedder ''Marselisborg''

Som tidligere nævnt i indslagene, kan du passende gå ind på Rosenposten, hvor du også kan læse lidt om de her nævnte roser.

hilsen
John.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kirsten Hansen, 6. september 2007 kl. 23.14

Tak for det John.

Fint med nogle konkrete navne at kigge efter.

Venlig hilsen
Kirsten

Nyt svar til emnet »Robust rose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Robust rose

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider