Skrevet af: Tobias, 28. juli 2007 kl. 10.11
Hej
Sidste år købte jeg en jaspin hovedsagelig fordi duften af blomsterne minder mig om et feriested jeg holder af.
Den har vokset sig stor og stærk, men jeg syntes den skyder mere end den blomstrer? Rent faktisk er der kun en gren der har blomstret i år?
Til gengæld har jeg tonsvis af lus/eller andre dyr sidende specielt på de nye stængler. De nye stængler ser også meget tykkere ud end de gamle grene?
Kan der komme vildskud på en Jasmin lige som på roser?
Hvad kan I give af råd for at jeg få flere blomster og for den sags skyld kommer af med udyrerne
Skrevet af: Boi Jensen, 28. juli 2007 kl. 18.51
Hej Tobias
Du skal spule udyrene ned med en kraftig vandstråle gør det et par gange om dagen 23 dage i træk, så får det en ende.
Dernæst skal du bare lade din plante stå og den skal nok blomstre helt vildt næste år. Det er nok en ung plante, der er sat, så den skal lige have ordentlig startet, før du kan forvente masser af blomster. Næste år kan du så begynde at skære et par af de tykkeste grene væk 510 cm over jordhøjde, umiddelbart efter blomstringen. Planten er stiklingeformeret, så der kommer ingen vildskud alt er ægte.
www.de-gamle-sorter.dk
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.