Skrevet af: Dorte Tryggvason, 18. maj 2007 kl. 21.58
Håber der er nogen der kan svare mig på dette.
Hvor stort bliver dette træ. Købte det som værende en busk, og har derfor sat det i mit staudebed, er det dumt?
Nogle steder kan man læse at tulipamtræer kun sjældent blomstrer og at disse er godt gemt i bladene, gælder det denne sort?
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 19. maj 2007 kl. 8.31
Denne magnolie bliver et lille træ,som egner sig fint til overstander i et staudebed,bare du stammer den op efterhånden som den vokser til.
Husk det er en surbundsplante, så den skal have rhododendron-gødning og ingen kalk, ellers får den gule blade og næsten ingen blomster.
Denne blomstrer før blade.
Den der sjældent blomstrer og har dem gemt i bladene er det ægte tulipantræ,Liriodendron tulipifera.
Anne Marie
www.loenbaek.dk
Skrevet af: Dorte Tryggvason, 19. maj 2007 kl. 20.18
Tak for den fine besvarelse.
Kan du også fortælle mig om hvor højt træet bliver. Der står på sedlen at det er en bred tætvoksende busk/ træ.
Jeg har roser og peoner lige ved siden af træet, er det dumt?
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 20. maj 2007 kl. 9.01
Størrelsen afhænger af trivsel,men tre til fem meter har jeg set og 3 m.bred, men det kan du beskære.
Roser vil gerne have kalkjord,så om du kan styre det sammen med magnolien,jeg jeg ikke, men det vil vise sig ved dårlig trivsel. Peoner kender jeg ikke kravene til.
Anne Marie
www.loenbaek.dk
Skrevet af: Pia Christensen, 2. maj 2009 kl. 22.36
Hej
Kan i hjælpe mig vedr. min magnolia soulangiana.
Den er 3 år gammel er 1½ meter høj, den har slet ikke blomstret i år. Ingenting hverken knopper eller blade.
Hvad kan jeg gøre?
Er meget glad for den og vil gerne gøre alt for at den har det godt.
Kan se at den skal have rhododendron-gødning og ingen kalk.
Hvad er bedst trivsel for den?
Ser frem til jeres svar og på forhånd tak.
Skrevet af: Hanne Dyremose, 29. oktober 2009 kl. 21.33
Hej hej.
Vi har en ægte magnolia som efterhånden er ret gammel. Den har aldrig blomstret, men har de smukkeste blade. I sin tid fik vi at vide, at der nemt kunne gå 35 år før den blomstrede. Den er imidlertid meget bred, ca. 7–8 m. høj, kan jeg klippe (beskære) den, så den bliver lidt slankere?
Kan jeg forvente at se blomster på den?
Hilsen Hanne Dyremose.
Skrevet af: Søren S Duun, 29. oktober 2009 kl. 22.08
Ved du om det er Liriodendron tulipifera i har?, Den bliver af nogle kaldt den ægte magnolia. Bladformen er meget anderledes end Magnolia soulangiana. Den vil nemlig først blomstre når den har en høj alder og blomsterne vil være oppe i toppen af den. Blomsterne er mindre end Magnolia og grønne.
Det er ikke så almindelig at se, som mange af de andre magnoliaér
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 30. oktober 2009 kl. 20.09
Hej Hanne
Det lyder som om det er det ægte tulipantræ du har.
Du kan fint beskære det til foråret. Vi har stammet vores op,så der kan stå småbuske nedenunder.
Det er ca.17 år gammelt og har haft de første to blomster i år.
Hilsen
Anne Marie
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.