Forum

Plantetidspunkt for bunddække – Bispehue

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 6. december 2006 kl. 12.23

Jeg har mulighed for at få leveret 100 stk bispehue (Epimedium Versicolor Sulphureum) i januar. Jeg er i tvivl om bedst e plantetidspunkt.

Hvis det fortsat er frostfrit til den tid, går det så an at plante dem i sandmuld dækket af 3- 4 cm hø?

Eller skal er det bedre for deres etablering at vente til marts / april?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trolle, 9. december 2006 kl. 7.24

Jeg ville plante når du får dem med mindre jorden er frosen eller meget våd. Hvis de kommer fra et opvarmet sted bør de langsomt vendes til at stå ude sæt dem evt ude om dagen og inde i skur eller drivhus om natten.

Med venlig hilsen Trolle www.123hjemmeside.dk/trolleshave

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 9. december 2006 kl. 8.18

Hej Lone
Du skriver hø? mener du ikke halm? Hø er fuld af ukrudtsfrø, så det er ikke godt som dækkemateriale.

Faren ved at plante små planter ud nu,er barfrost og vindudtørring af de stedsegrønne blade. Det kan du afhjælpe, ved at dække planterne tyndt med grangrene. Helst lette, unge grene, der ikke klasker sammen ovenpå planterne.Det stopper vinden og holder på jordvarmen.

Hilsen Anne Marie

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 12. december 2006 kl. 12.34

Tak for gode råd.

Mht jorddækning, så mener jeg hø. Jeg har erfaring for, at der med hø tilføres næringsstoffer og bare man har mulighed for at dynge mere hø ovenpå evt fremspirende græs, så er der ingen ukrudtsproblemer.

MVH Lone Brems

Nyt svar til emnet »Plantetidspunkt for bunddække – Bispehue«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Plantetidspunkt for bunddække – Bispehue

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider