Skrevet af: Laila Jensen, 20. november 2006 kl. 8.41
Planten har produceret 3 stks. de er ca. 10 cm. lange, jordnøddeformede og sorte med beige striber. Hvordan forholder jeg mig nu, kan ikke finde noget om emnet hverken i mine plantebøger eller på nettet. Skal jeg pille dem af eller lade dem sidde, hvordan skal frøene/frugterne plantes m.m.
Gode råd modtages med tak.
Skrevet af: Helle Nørgaard, 20. november 2006 kl. 14.09
Hvis du søger på det latinske navn, Aristolochia macrophylla så tror jeg du kan finde noget om planten.
Helle – www.helleshave.dk
Skrevet af: Jesper, 20. november 2006 kl. 19.26
Kan jeg købe et par frø?
Skriv hvis det er muligt.
Min mail er Jesper.fck@jubii.dk
/Jesper
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 5. december 2006 kl. 8.11
Hej Laila
Håber du har frugterne endnu. Frøene pilles ud og såes i ½spagnum,1/3 leca-perler og 1/3 sand i nov/dec. Dækkes med 2 cm sand og vandes.
Frøene spirer over tre år, så opgiv ikke efter det første år, men står de for tæt, kan man lirke de største op og potte dem, og lade kassen stå til næste år.
Hilsen Anne Marie
Skrevet af: Anni Larsen, 6. september 2008 kl. 3.36
Hej
Vi har de 3 sidste år haft frugter på vores tobakspibeplanter. Vi har prøvet at så frøene med det er der ikke kommet noget ud af. Vi har også været i vores lokale planteskole og vist frugterne der, men det havde de aldrig set før, samtidig har vi vist frugterne til nogle konsulenter som var i planteskolen på havens dag, men vi er altså ikke blevet klogene, om frugterne kun er til pynt eller hvorfor de er der.
Hilsen Anni
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 6. september 2008 kl. 9.19
Hej Anni
Vi har lokale havefolk som sår dem efter overstående opskrift med god held. Planterne sætter frø for at få afkom,men det gælder om at finde ud af hvordan spiringer sættes i gang for importerede (ikke danske) planter.
Prøv at spørge www.barney.dk han ved meget om frøspiring.
Anne Marie
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.