Forum

Mislykkede dahlia i år?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte, 12. september 2006 kl. 8.10

Sidste år havde jeg stor succes med mine dahlia. Faktisk næsten for stor, da den ene var større end solbærbusken og i bogstavligeste forstand overskyggede denne.

I år købte jeg igen dahliaknolde på planteskolen (jeg gider ikke overvintre dem), men ud af tre er kun en kommet op af jorden, og dens blade er helt ædt af snegle.

Har det været et usædvanligt dårligt dahliaår i år? De står samme sted, dvs. med masser af sol og vand, men måske giver det sædskifte-problemer at plante samme sted hvert år?

Til næste år vil jeg i øvrigt prøve at lægge dem tæt op ad den sydvendte gavl, så de måske kan overvintre ude, som jeg så et tip om herinde.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 14. september 2006 kl. 17.57

Mine dahlia, som jeg selv har forkultiveret fra frøpose, har det fint og står nu med mange store flotte blomster. Måske har kvaliteten af knoldende fra planteskolen været dårlig? Men som du selv nævner kan det også skyldes jordkvaliteten hvis du havde dahlia på samme sted sidste år og ikke har gødet.

Nyt svar til emnet »Mislykkede dahlia i år?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Mislykkede dahlia i år?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider