Forum

Kan man klippe hæk nu?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bitten Eskesen, 10. august 2006 kl. 8.23

Jeg har overtaget et hus pr. 1. juli, hvor haven er noget forsømt. Det er jeg nu ved at rydde op i. Hækkene er ikke blevet klippet i år (og måske heller ikke sidste år). Kan jeg klippe dem nu? Det er liguster til den ene side og avnbøg til den anden.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 10. august 2006 kl. 11.01

Hej Bitten. Ang. dine pjuskede hække,-så prøv at skrive :Klippe hæk" oppe i søgeren. Du får 31 besvarelser,-og ja,-det er et godt tidspunkt indtil 1.9.

Men prøv at kikke i "søgeren".Venligst Grete.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 10. august 2006 kl. 11.17

Til Bitten Lige en tilføjelse.Vær ikke for ivrig med at rydde op i hegnet,klippe o.lign. Der er stadig fuglereder,der pipper med unger. Prøv igen i Søgeren "at skrive "Hegn og hække..."Tillykke med din have.Venligst Grete.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bitten Eskesen, 10. august 2006 kl. 11.57

Kære Grethe, tak for det gode svar. Jeg skal nok huske at holde øje med de små pipper...

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 10. august 2006 kl. 17.23

Så vil jeg spørge, hvad sker der hvis man først klipper hækken til vinter?

Jeg har en ligusterhæk, som jeg gerne vil vente med at klippe til senere på året, fordi den er meget vild og der skal køres væk med det samme.

Sidste vinter i feb/marts måned klippede jeg nogle blomsterbuske og en mispel, der skete ingen stor skade og buskene blomstrede vældig fint i sommers.

Mvh Helle-Sofie

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 11. august 2006 kl. 2.35

Hej igen.Prøv at gå ind i søgeren og skriv:beskæring af træer om sommeren..."Det er en artikel skrevet af Sten Porse og Jens Thejsen.De skriver både om egentlig beskæring af grene og stammer,samt klipning af tynde grene med blade,-sådan nærmest for at pynte og forme lidt.Men det I klipper af, kunne jo godt få plads under hækken,i stedet for at arbejde med at køre det væk.? Det ville skabe mange skjulesteder for helt små og lidt større nyttedyr, samt småfugle.Venligst Grete.

Nyt svar til emnet »Kan man klippe hæk nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kan man klippe hæk nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider