Forum

Engletrompet

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Yvonne Degn, 8. september 2005 kl. 19.22

Hej jeg er den lykkelige ejer af tre forskellige engletrompeter, men jeg har de sidste to år haft det problem at de først blomster sidst i august eller september mdr. og det er jo lidt sent til rigtig at få glæde af denne vidunderlige plante. jeg har starte planterne op i mit drivhus inden de bliver flytte ud midt eller sidst i maj på en stor overdækket terresse i kæmpe potter. planterne ligger mellem 180–210 cm i højden. hvordan kan jeg næste år sikker at jeg får dem til at give flere og tidligere blomster. Yvonne

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sonja, 31. oktober 2005 kl. 15.33

Jeg er også den lykkelige ejer af 3 engletrompeter. Dog er det 2 lyserøde og 1 lysegul. Mon nogen i nærheden af Fredericia kunne tænke sig en lyserød i bytte med en anden farve, så jeg får 3 forskellige?

Til Yvonne: Jeg planter mine ud i jorden i stedet for i potter, for det er jo store planter, der både skal gødes og have rigtig meget vand. Jeg plantede for tidligt ud i foråret 2005, med det resultat, at de tabte alle blade og skulle starte forfra. Dette forsinkede blomstringen, men de blomstrede dog i starten af august og helt til nu i et sandt orgie af blomster. De holder ikke af, at sommeren er kølig. (Det gør vi jo heller ikke).

Nyt svar til emnet »Engletrompet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Engletrompet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider