Forum

Troldhassel kæmpe

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. november 2024 kl. 15.02

Jeg har en meget stor troldhassel, som er kønnest om vinteren. Om sommeren er det 5-6 m høje træ næsten for tæt i toppen. Vi har i årenes løb fjernet et par store grene. Problemet er de mange skud, der hurtigt vokser til.
Jeg er træt af at klippe skuddene omkring roden tilbage. Vil det hjælpe at pakke sort plastik omkring træets rod? Jeg tænker på sort plastik, nogle spande jord ovenpå og blade, som jeg har masser af.
Andre forslag modtages gerne.
Med venlig hilsen - Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. november 2024 kl. 20.52

Hej Ingeborg.

Jeg tror ikke at du får held med sort plastik eller andet, men må finde dig i at den vil blive ved med at sætte disse skud

Den gøre det som regel fordi at den skal kompensere for den manglende top. Jeg vil tro at den både sætter skud i toppen og i bunden, altså ved roden.

Det er i øvrigt en utrolig flot trappe og kummer du har. De ser ikke ud til at have mange år på bagen . Så de må være lavet ordenligt fra start . Man trapper, kummer og belægninger ser ikke så velbevaret ud når jeg ser rundt i vore kvarter.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. november 2024 kl. 0.05

Tak for svaret. Det kommer ikke til at koste andet end arbejdet ….. og forventningens glæde.
Vores fliser er som for 50 år siden da huset blev bygget. Vi fik dog lagt ny indkørsel og sat knækstensmuren om i 2006. Godt arbejde,
strikingeshave.blogspot.com/2006/10/s-er-alle-fliser-p-plads.html
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. november 2024 kl. 14.29

Jeg har nu læst alle tidligere indlæg vedr. rodskud. På troldhassel.
Alle indlæg handler om at troldhassel som regel er podet og at rodskuddene ikke er “krøllede”. Mine rodskud er imidlertid krøllede, så de kommer ikke fra en alm. hasselrod.
Jeg har udover at dække med sort plast, sand og løv overvejet kun at hakkealle rodskud væk med en skarp spade så snart de viser sig.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Troldhassel kæmpe«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Troldhassel kæmpe

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider