Skrevet af: Bente Dam Hansen, 19. oktober 2024 kl. 23.05
Det er ingen hemmelighed, at de breder sig meget og uden indblanding af nogen. Mine løvefod er blevet for store og fylder for meget. Derfor vil jeg høre, om jeg kan beskære dem f.x. skære halvdelen af dem væk? Eller er det nødvendigt at fjerne disse store og plante deres "børn" i stedet for?
Skrevet af: Anne Demant, 20. oktober 2024 kl. 12.13
Mit forslag er: grav den op, del den og genplant noget af det yderste.
Det er lidt øv, men måske du kender nogen der vil arve det du ikke selv skal bruge.
Stauder bliver med årene (for) store, og nupper man bare lidt af siderne , ender man tit med noget fra midten der er halvdødt.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. oktober 2024 kl. 13.43
Det er jo desværre for sent at komme med dette råd nu: efter blomstring klipper jeg mine Løvefod helt ned. Så kommer de hurtigt igen, men har brugt kræfterne på det og glemmer at danne sideskud og brede sig.
Ingeborg
Skrevet af: Bente Dam Hansen, 25. oktober 2024 kl. 21.57
Hej
Tak for jeres engagement. Ingeborgs gode råd tager jeg til mig nu, hvor jeg har genplantet ungerne af de store på foto. Halvdelen af dem på foto, som i øvrigt var meget svære at grave op med spade, bliver smidt ud, den anden halvdel forsøger jeg at dele og plante i mit overskudsbed bagest i haven.
Skrevet af: Bente Dam Hansen, 25. oktober 2024 kl. 21.57
Hej
Tak for jeres engagement. Ingeborgs gode råd tager jeg til mig nu, hvor jeg har genplantet ungerne af de store på foto. Halvdelen af dem på foto, som i øvrigt var meget svære at grave op med spade, bliver smidt ud, den anden halvdel forsøger jeg at dele og plante i mit overskudsbed bagest i haven.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.