Forum

Hængepil

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Hansen, 18. juni 2024 kl. 8.36

Hvorfor ser den sådan ud med gule blade, har jo fået nasser af vand, har givet gødning?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. juni 2024 kl. 13.17

Hej Gitte.

Hvis bladene er gule/fugtige og begynder at rådne, betyder det, at planten har fået for meget vand. Hvis bladene er gule, men tørre og med brune pletter, betyder det, at du har givet planten lidt vand. Hvis du er sikker på, at du giver planten lige nok vand, kan gule blade også tyde på forældet pottejord.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Hansen, 18. juni 2024 kl. 15.54

Den har bare gule gule blade. Den er fugtig i jorden. Den er 3 år gammel , så det er ikke gammel jord😉

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Hansen, 18. juni 2024 kl. 15.54

Den har bare gule gule blade. Den er fugtig i jorden. Den er 3 år gammel , så det er ikke gammel jord😉

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Hansen, 18. juni 2024 kl. 15.54

Den har bare gule gule blade. Den er fugtig i jorden. Den er 3 år gammel , så det er ikke gammel jord😉

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. juni 2024 kl. 17.40

Hej Gitte.

3 års jord er gammel jord for mig, at jeg ville udskifte det. Pil er en grådig plante og tager masser af næring fra jorden, også selv om du giver den gødning. Jeg kunne også forestille mig at pilen fylder hele potten, hvilket vil gøre den stresset og det giver også gule blade.

Det er i øvrigt meget almindeligt at piletræer udskifter de gamle blade, der så bliver gule, men ikke så voldsom som på billedet her...ellers har jeg ikke noget bud..

Nyt svar til emnet »Hængepil«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hængepil

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider