Forum

Hvilken form for bunddække?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan Bjerre, 20. juli 2005 kl. 11.08

Jeg har en vold med jord omkring min gårdsplads. På volden vokser nogle få høje træer. Mellem træerne kommer en masse ukrudt, dvs. tidsler, brændenælder og andet skrammel. Ukrudtet er temmeligt højt, men kan vel tages med en buskrydder. Nu er mit spørgsmål: Hvad kan jeg bruge som bunddække her mellem træerne på volden? Det må gerne være kønt, praktisk – og frem for alt skal det kvæle alt det ukrudt, der der nu. Volden har sol fra morgen til middag. Nogle gode råd?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Larsen, 20. juli 2005 kl. 11.34

Hej Jan.

Ang.bunddække på din jordvold,-så må du først have god tid og fortsat lyst til at gøre noget ved diverse "skrammel" som du skriver.Jeg har fulgt nogle råd fra Havenyt's eksperter, med et godt resultat.Prøv at gå ind i søgefunktionen under"bunddække".Her er der svar på et spørgsmål :"Hvilke planter kan jeg bruge til at dække en skråning?".

Jeg begyndte med en buskrydder,som du også skrev,-en god greb og fik fjernet brændenælder,skvalderkål m.m.Så har jeg haft et tykt lag halm liggende over stykket et års tid,inden jeg fulgte rådene med diverse planter fra eksperterne. Jeg har planer om at sætte hybenroser og fredløs,og har lagt mange "discount-forårsløg".Rigtig god fornøjelse,-venligst Grete.

Nyt svar til emnet »Hvilken form for bunddække?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvilken form for bunddække?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider