Forum

Sommerfuglebuske

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 15. maj 2023 kl. 15.49

Jeg har 10 store sommerfuglebuske som jeg skærer tilbage hvert forår. I år ser de bare helt døde ud. Ingen liv overhoved. Hvorfor for de står godt i læ.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. maj 2023 kl. 17.54

Hej Anna.

Hvad der er årsagen til at dine sommerfuglebuske ikke har vist tegn på liv ved jeg ikke præcist. Men hos mig har det været det samme. Selv om mine buske er ca 3 år gamle og burde have fået fat er der hellere intet tegn på liv at se, men så sent som i går gravede jeg en lille selvsået 4 årige busk op i den tro at den var gået til. Men den viste tegn på liv og blev derfor plantet om . Jeg har nogle meget gamle sommerfugle buske, der blev klippet ned i det tidlige april og de har klaret det fint

Jeg tror at forklaringen er at vi er nogle steder i underskud med vand og har været det længe. Jeg har ikke støt på at sygdomme skulle være årsagen så det er mit gæt....
Sommerfugle buske er ellers meget hårdføre og næsten ikke til at slå ihjel .Desuden kan de være invasive og så sig hist og her.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 15. maj 2023 kl. 21.47

Tak for dit svar. Jeg lader mine få fred et stykke tid endnu for at se om de skyder fra bunden

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Nørgård, 15. maj 2023 kl. 21.47

Tak for dit svar. Jeg lader mine få fred et stykke tid endnu for at se om de skyder fra bunden

Nyt svar til emnet »Sommerfuglebuske«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Sommerfuglebuske

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider