Forum

Blomstrende stauder i tør skygge?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Regin Pedersen, 18. juli 2005 kl. 10.11

Vi har et bed omkring et stynet piletræ, med tulipaner som kommer hvert år. Resten af året, når pilen er sprunget ud, ligger beddet hen i tør skygge. Hvilke stauder kunne være gode at sætte i dette bed, som jo ikke bør vandes af hensyn til tulipanløgene. Jeg har hørt at Geranium nodosum var en mulighed. Er der nogen der har erfaringer med denne eller andre egnede stauder?

mvh Regin Pedersen

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: BN, 18. juli 2005 kl. 19.10

Jeg har et bed under en stor troldhassel som har samme betingelser som dit pilebed. Jeg har stort held med Geranium macrorrhizum (30 cm.) og G. catabrigiense "biokovi" (20 cm.), begge meget lys rosa/hvide. Jeg ved at førstnævnte også fås i en mørk rosa. De blomstrer i juni, men har smukt løv resten af året. Jeg har ligeledes held med Løvefod og Digitalis, som får lov til at selvså, begge bliver dog betydeligt mindre end i fugtigere og lysere omgivelser, men de hænger ikke med bladende selv på de varmeste sommerdage. Jeg har ligeledes andre mere længereblomstrende geranium i bedet, men de trives ikke så godt.

Nyt svar til emnet »Blomstrende stauder i tør skygge?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Blomstrende stauder i tør skygge?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider