Forum

Græsplæne her og nu renovering?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. april 2022 kl. 10.23

Det er nu jeg plejer at fjerne mos i min græsplæne, vertikalskærer og river af, gøder og det er så det, måske eftersåning.
Først på vinteren synes jeg at der var meget mos. I dag er der betydeligt mindre, så måske kan jeg springe vertikalskæringen over.
Og nej tak, min plæne skal ikke være vild. Det er haven iøvrigt ikke anlagt til og der er masser af vilde steder i forvejen. ( forestiller mig Fredensborg Slotshave som vild med vilje- dog uden at sammenligne den med min have).
Jeg bruger organisk gødning i pilleform, men det er noget hæsligt stads, som fuglelorte, der er længe om at blive nedbrudt. Hvilken anden form for organisk gødning kan jeg købe?
Billedet viser alle hyacinter fra mange års jul, plantet i et vestvendt bed langs huset
Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 3. april 2022 kl. 12.48

Fuglelort som du kalder det har en god sammensætning af næringsstoffer og giver desuden lidt humus til jorden når det nedbrydes .
I følge vejr udsigten de næste par dage så skulle der komme en masse vand, bl.a i form af hagl, sne og regn så jeg tror at det forsvinder stille og roligt med tiden.
Der findes, mig bekendt ikke nogle andre gødninger, som er bedre. Disse består også af hønsegødninger og måske hornspåner,der er langsommere at nedbryde .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Fuglelort som du kalder det har en god sammensætning af næringsstoffer og giver desuden lidt humus til jorden når det nedbrydes .
I følge vejr udsigten de næste par dage så skulle der komme en masse vand, bl.a i form af hagl, sne og regn så jeg tror at det forsvinder stille og roligt med tiden.
Der findes, mig bekendt ikke nogle andre gødninger, som er bedre. Disse består også af hønsegødninger og måske hornspåner,der er langsommere at nedbryde .

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 9. april 2022 kl. 13.29

Ingeborg.

Du har ret i at man skal være varsom med brugen af fuglelort, læs pellerede hønsemøg på sin græsplæne. Jeg har i starten af april måned, hvor der skulle komme en masse regn, sne og hagl , opdaget at det bare ikke lige forsvinder fra plænen.

Nu ligner det små hundelorte fordelt over hele plænen og man skal passe på hvor man går .

Nyt svar til emnet »Græsplæne her og nu renovering?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Græsplæne her og nu renovering?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider