Forum

Moreller fra Fyn

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Vibber, 7. juli 2005 kl. 21.06

Som barn var vi altid på fyn og Ærø når vi skulle holde sommerferei. Jeg kan huske jeg altid åd mig gul og grønd i hovedet i Moreller, men hvor kan man købe sådan et træ og ved der er "rigtige" moreller og skygge moreller. hvad er forskellen?

Dem jeg spiste som barn var søde og saftigt...

Håber i kan hjælpe...

Hilsen hende der lige har fået sin første have

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andersen, 19. maj 2006 kl. 5.30

Har sidste år overtaget en lille have, hvori jeg plantede min ti år gamle pidgeon, som havde stået på min altan i en potte, og nu stortrives.

Ved samme lejlighed købte jeg bl.a. et moreltræ – aner ikke hvilken sort, eftersom jeg troede, at en morel var en morel...

Nu har samme smukke lille træ med de fine småbitte, hvide blomster smidt samtlige sidstnævnte – og nu spekulerer jeg på, om jeg skal ha et til for at få moreller?

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Erik Ahrensberg, 18. juli 2006 kl. 13.59

Der hersker stor forvirring omkring kirsebær og moreller. De ligner hinanden og jeg mener da at de smager lige godt.

Hvori består forskellen? eller ligheden?

Der findes jo også mirabeller, er det samme familie eller er det en vild blommeart?

Nyt svar til emnet »Moreller fra Fyn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Moreller fra Fyn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider