Skrevet af: Susanne Wrist Jakobsen, 8. maj 2020 kl. 15.13
Jeg har købt en stor lupin i potte som jeg kunne tænke mig at have 8i en krukke. Da jeg tog den ud af potten er der næsten ingen jord ved, kun rødder... Hvad gør jeg for at få den til at trives, har prøvet at skille rødderne, men det er meget kompakt, har sat den, uden plastpotte, i en spand vand. Gode råd modtages med tak :-)
Skrevet af: Søren Duun, 8. maj 2020 kl. 16.19
Plant den i en større potte eller direkte i jorden, såå skal den nok komme. Der er ingen grund til at ødelægge den rødder. Husk at lupiner drikker meget vand det første år.
Skrevet af: Susanne Wrist Jakobsen, 8. maj 2020 kl. 17.00
Hej Søren,
Tak for svar, jeg vil plante den i en større krukke, og så plante den ud jorden til efteråret, også tak for vandingsråd.
Mange hilsener Susanne
Skrevet af: Svend Høst, 8. maj 2020 kl. 17.05
Den skal da plantes ud nu på friland , lupiner hører ikke hjemme i en krukke ...................
Skrevet af: Stina H., 8. maj 2020 kl. 18.09
Hvis den alligevel skal på friland, så ud med den, med det samme.
Lupiner i krukker bliver ikke så flotte som i bede, og min erfaring er også, at de kræver meget vand i krukken.
Dog kan en krukke-Lupin bedre laves som "spyd" hvis det er det, man ønsker, ligesom en tidlig klipning kan give en ekstra blomstring.
Men, jeg er enig med Svend Høst: ud i jorden med den.
Bedste hilsner
Stina
Skrevet af: Susanne Wrist Jakobsen, 9. maj 2020 kl. 10.09
Hej Stina
Tak for svar, tror det bliver friland med det samme, og så finde noget andet til krukken
Mange hilsener Susanne
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.