Skrevet af: Bent Søndergaard, 1. juni 2019 kl. 12.38
Hej
Vi har fået rigtig meget af kløverlignende vækst i plænen. Det virker dog meget træagtig i væksten med små gule blomster. Jeg har vedhæftet et billede. Hvad er det og hvordan slipper man af med det
Skrevet af: Bent Søndergaard, 1. juni 2019 kl. 12.41
Lidt tættere på
Skrevet af: Freya Grossmann, 1. juni 2019 kl. 13.19
Det er gul kløver eller fin kløver.
Kløver får en fordel, når plænen mangler kvælstof, da den selv skaffer den kvælstof, den skal bruge fra luften.
Ved at gøde vil du fremme græsset. Men ellers kan den holdes i ave med plæneklipperen.
Skrevet af: Bent Søndergaard, 1. juni 2019 kl. 16.51
Tusind tak for svaret
Skrevet af: Søren Duun, 1. juni 2019 kl. 22.10
Har du husdyr, som for eksempelvis høns eller kaniner, er en græsplæne med vilde urter at foretrække når de fodres med det. Desuden elsker bier og især humlebier kløver.
Skrevet af: Tine Horsum, 1. juni 2019 kl. 22.45
Jeg har så masser af hvidkløver i min plæne (Aka ukrudtsmark), og det er jo fint nok. Lige indtil i dag, hvor en af kattene sad og prikkede til en tudse i den halvhøje kløver. Ikke ved det: Tudsen led ingen skade, men det var lige under mine tøjsnore, og jeg kommer jo bare vadende. Tænk, hvis jeg havde jokket i tudsen...
Eller kørt den over med plænetæskeren. Noget taler alligevel for "golfplænen". ;-)
Mvh
Tine- for år tilbage var jeg også ved at klippe et pindsvin. Men dem har vi desværre ikke mere. ØV!
Skrevet af: Claus K Madsen, 2. juni 2019 kl. 14.54
Sådan noget krybende ukrudt i plænen kan man holde lidt i ave ved at rive inden man slår græsset. Så kommer det at stritte op hvor knivene kan få fat i det.
Skrevet af: Lars Holt, 2. juni 2019 kl. 15.25
Her opfattes gul kløver ikke som ukrudt.
Skrevet af: Claus K Madsen, 2. juni 2019 kl. 15.50
Det kan man jo anskue som man vil. Min fornemmelse er at spørger gerne vil holde den på et niveau hvor man stadig kan se græsset.
Skrevet af: Bent Søndergaard, 3. juni 2019 kl. 9.17
Hej igen
Tak for alle de gode råd. Jeg har ikke kaniner eller andre planteædende dyr 😊 og fin kløver havde efterhånden fået så meget magt at græsset kæmpede en del. Plænelufteren var i gang i går og det meste af kløveren, så nu står den på en gang gødning og lidt eftersåning, så håber jeg græsset igen vil tage føringen
Skrevet af: Bent Søndergaard, 3. juni 2019 kl. 9.17
Hej igen
Tak for alle de gode råd. Jeg har ikke kaniner eller andre planteædende dyr 😊 og fin kløver havde efterhånden fået så meget magt at græsset kæmpede en del. Plænelufteren var i gang i går og det meste af kløveren, så nu står den på en gang gødning og lidt eftersåning, så håber jeg græsset igen vil tage føringen
Skrevet af: Anonym bruger, 3. juni 2019 kl. 9.41
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.