Forum

Mørklilla syren

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 26. maj 2019 kl. 9.04

Jeg er på udkig efter den meget mørkelilla syren, der blomstrer i haverne nu. Med hvad er sortsnavnet?
Jeg synes, at sorternes farver gengives meget forskelligt, når jeg googler. Har lige set "ludwig Spath" i plantesskolen, men synes ikke, den var så mørk, som jeg ønsker mig. Hvad med Charles Joly?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 26. maj 2019 kl. 10.57

Jeg synes, at LS ret hurtigt mister lidt af den dybmørke farve.
Mine blomster ser dd. ud som på billedet. Men farverne på skærmen kan også snyde, - både pga. kameraet og skærmen.
Sååe, jeg ved ikke om det var til nogen hjælp.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 26. maj 2019 kl. 18.12

Mine "Andenken an Ludwig Späth"- er nu fint mørkelilla også nu efter de har blomstret i et par uger.

Men der er jo mange sorter af syren, og nogle af dem er mere røde end lilla. Havemanden, der var ude og kigge på haven udbrød ved synet af mine Ludwiger: "En ægte syren!". (DE er pt godt begravede i krat- som mærkeligt nok ikke er brombær... )

Det synes jeg nu også de almindelige lyslilla er, så jeg kalder dem ædelsyren, men sådan er så meget!

Mine er nu meget gamle, den ene skar jeg for år tilbage ned til 10 cm- og krydsede fingre! ;-) Den kom nu fint igen.

Den anden kender jeg desværre ikke.

Mvh
Tine

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 5. juni 2019 kl. 23.44

Har været i havecenteret og var skuffet over begges farver. Så har ikke købt nogen.

Nyt svar til emnet »Mørklilla syren«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Mørklilla syren

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider