Skrevet af: Jens Johan Brogaard, 22. august 2018 kl. 16.49
Hvor kan man få fat i hanplanter af Aucuba japonica. Vi har masser af hunplanter men ingen frugter. De bedste hankloner er Golden King og Mr Goldstrike men de forhandles tilsyneladende ikke i DK. Jeg kan få dem fra England men det er meget problematisk at importere planter. Vi har plantet 2stk Rozannie fordi den er tvekønnet, men de fik kun hunblomster i år!
Skrevet af: Svend Høst, 22. august 2018 kl. 17.32
Hvorfor skulle det være problematisk at købe planter i udlandet (EU), det har jeg da gjort mange gange............
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 22. august 2018 kl. 19.48
Rubella er en hanklon,der kan bestøve de andre. Jeg køber heller ikke planter fra England, det er alt for bøvlet siden brexit. Flere producenter vil slet ikke sende til DK mere.
Anne Marie
Skrevet af: Svend Høst, 22. august 2018 kl. 21.20
Nu træder brexit først i kraft til 1 marts , jeg har købt mange planter i UK , det er billigt på grund af pundet er faldet til ca 8,45 ......
Skrevet af: Jens Johan Brogaard, 23. august 2018 kl. 10.25
Rubella er en hanklon og jeg har masser af dem. Men det er ikke en Aucuba men en Skimmia.
Jeg savner stadig svar på hvorfor danske planteskoler ikke sælger hankloner af Aucuba. Hvordan kan jeg være sikker på at mine Rozannie ikke er falske og i stedet almindelige hunkloner?
I øvrigt er der en temmelig stor usikkerhed på markedet. Jeg har søgt planteskoler i Tyskland, Holland og England. Næsten alle har enten Golden King eller Mr Goldstrike. Alligevel anpriser de fleste deres planter for at have flotte røde bær!!!! Jeg har kun fundet en engelsk planteskole der skriver: No berries, this is a male clone!
Det bedste råd jeg har fået indtil nu er at finde en planteskole hvor planten er i blomst og så finde en hanplante!
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 23. august 2018 kl. 21.44
Undskyld! undskyld. Jeg fjols roder planterne sammen.
Anne Marie
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 23. august 2018 kl. 21.57
Har dine Rozannie ikke haft blomster endnu? for så kan du jo se frugtknuden.
Anne Marie
Skrevet af: Jens Johan Brogaard, 24. august 2018 kl. 21.44
Jo vore to Razannie havde masser af blomster og der var kun hunblomster så der er ingen frugter i år (det var der da vi købte dem sidste år!). Derfor er jeg bange for at det slet ikke er Rozannie.
Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 25. august 2018 kl. 22.56
hvis du bor i nærheden af gentofte så kan jeg da godt købe en Golden King hjem til dig fra Holland til butikken
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.