Forum

Beskæring af sølvpil

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina G., 2. april 2017 kl. 8.43

Hej.
Vi flyttede i nyt hus sidste vinter, hvor jeg om sommeren anskaffede mig to sølvpil til haven. Det var sidst på sæsonen, da de blev købt og plantet, men nu melder foråret sig, og jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre med sølvpilen. Lige nu sidder de gamle, bare grene på og stritter, der er endnu ingen nye blade på. Skal disse grene skæres ned, eller lader man dem sidde? Jeg har googlet en masse, men finder generelt ikke ret meget info om disse træer. Håber I kan hjælpe.

Mvh. Christina

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 2. april 2017 kl. 9.53

Sølvpil et træ.
Det skal du ikke beskære, kun styre, hvis det vil sende grene i forkerte retninger eller blive for tæt.
Er der døde grene (når bladene er kommet) skal de fjernes.
Men i år skal det have lov til at danne en god og kraftig rod.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina G., 3. april 2017 kl. 17.52

Tak for svar.
Jeg synes dog, grenene virker meget tørre, og det ligner ikke rigtig der er liv i træerne. Der er ikke skyggen af en grøn knop. Er det normalt? Hvis jeg vil tjekke, om der stadig er liv i træet, hvordan gør jeg så det?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 3. april 2017 kl. 18.10

Du kradser i barken med en negl. Er den grøn og saftig er der liv. Prøv forskellige steder på grenene. Der kan være liv længere inde på grenene.
Vh. T&HPP

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. april 2017 kl. 19.25

Man kan også vente en uge eller to. Så svulmer de sunde knopper.
Jeg havde en vinplante i potte, der døde sidste efterår.
Men det har den glemt, så nu skyder den igen.
Vær tålmodig!

Nyt svar til emnet »Beskæring af sølvpil«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Beskæring af sølvpil

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider