Forum

Dahlia bed

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sabine Karstensen, 16. marts 2017 kl. 20.30

Jeg har indkøbt en del Dahlia knolde som gerne skulle blive til smukke blomster i et nyanlagt bed midt i min græsplæne. Men hvad skal jeg plante/ så sammen med Dahlia ?? Der står to træer med røde blade i hvert ende af bedet og en gul Forsythia busk midt i bedet, ellers er der bar jord. Nogen gode forslag til hvad man kunne plante/ så ?
Formålet er dels at fylde den bare jord ud (har ikke Dahlia nok til hele bedet) samt at der er noget pænt at se på indtil Dahlia kommer i blomst. De er alle i røde nuancer.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Thomsen, 17. marts 2017 kl. 18.55

Hej Sabine,

Dahlia fylder når de får fat, jeg håber du bliver overrasket. Der er nok ikke meget der kan klare sig imellem dem.

Jeg tænker morgenfruer, det er de hurtigste imo. Koster ingenting, og det er ikke noget at være øm over, når man skal ind og lave en bukket,.....og det skal man tit, dahlia bukketter holder ikke ret længe.

Sidste år havde jeg tallerkensmækker imellem dahlia. De fik nogle over nakken, hvis de blev for lystige. Jeg valgte dem for deres konkurrencekraft, som i giganternes kamp. De tabte dog begge til et par Hokkaido græskar, der stod i nærheden. Sjovt var det, måske ikke så kønt ;).

Jeg kan ikke hjælpe med farver, beklager. Evnerne rækker ikke.

mvh

Nyt svar til emnet »Dahlia bed«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Dahlia bed

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider