Forum

Kejsertræ med blomsterknopper.

Skriv nyt svar

Skrevet af: M, 16. september 2016 kl. 18.58

Slettet af administrator 25. april 2019 kl. 9.50.

1 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: M, 16. september 2016 kl. 18.59

2 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: M, 16. september 2016 kl. 19.01

3 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: M, 16. september 2016 kl. 19.03

4 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: M, 16. september 2016 kl. 19.06

5 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: M, 16. september 2016 kl. 19.09

6 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 17. september 2016 kl. 15.00

Hejsa Mathias
Jeg kan desværre ikke hjælpe med viden om dit træ - men problemet med at smide så mange ekstra indlæg ind under din egen tråd, kan måske få folk til at tro, at du allerede har fået hjælp. ;)

Hjertlig hilsen
Ayoe

7 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 17. september 2016 kl. 19.20

Hej Mathias Bøgeholdt

Jeg er også vild med kejsertræer. Jeg lærte dem at kende for en del år siden, da jeg tilbragte 10 dage i Paris i april måned. Der var virkelig mange blomstrende kejsertræer.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at få spørgsmålet besvaret hos det firma, hvor du har købt træet. Af erfaring ved jeg, at sådanne folk er så begejstrede for planter, at de sikkert med glæde besvarer alle dine spørgsmål!

Det er mit indtryk, at plantefolk nu om dage kan trylle lidt med den slags træer. Jeg fik en magnolia, som begyndte at blomstre allerede det første forår. Jeg læste ellers, at der ville gå nogle år, inden der kom blomster.

Nå ja, i morgen skal jeg besøge et plantemarked. Det pågældende firma plejer faktisk at have en stand på dette marked. Jeg kunne da spørge dem, når jeg nu er der!

Med venlig hilsen

Doris Møller

P.S. En tur til Paris i april måned kan virkelig anbefales. Først oplever man foråret dernede, og bagefter oplever man foråret herhjemme, dvs. 2 gange forår på ét enkelt år! Og Paris byder desuden på masser af Judastræer, som også hører til blandt mine yndlingstræer.

8 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 18. september 2016 kl. 7.56

det er blomsterknopper som vil blomstre før løvspring - men du kan da google den

9 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. september 2016 kl. 11.22

Der er jo det gamle trick med at komme en juletræslyskæde på , inden den hårde frost kommer , det skal være en gammeldags lyskæde med 16 små glødelamper , og så pakke hele molevitten ind i bobleplast , den varme lyskæden afgiver er nok til at blomster knopperne overlever vinteren og at planten undgår frostskade , metoden kan dog kun bruges med små træer.

10 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 18. september 2016 kl. 22.28

Der kan være sorten 'Fast Blue' du har fået eller hvis de har produceret den selv et rodskud fra en gammel plante. Begge dele giver ret hurtigt blomster.

11 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sabine Karstensen, 19. september 2016 kl. 8.15

Hej. Er ikke helt sikker på om du med dit spørgsmål mener hvornår på året eller hvornår i træets levetid det blomstrer. Jeg har et kejsertræ som er ca seks år gammelt. Så vidt jeg husker blomstrede det allerede første år efter vi satte det. Træet står med pæne mørkegrønne blade heleforåret og sommeren. Netop nu er de første blomster sprunget ud på det i år. Herefter vil det have bladene henover efteråret men fortsat komme med flere og flere blomster. Jeg oplever at det blomstrer kontinuerligt hen over vinteren og frem til foråret, hvor de første blade så kommer igen. Etmeget smukt træ som giver noget at kigge på om vinteren.

12 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sabine Karstensen, 19. september 2016 kl. 8.16

Ikke have bladene henover efteråret men tabe bladende hen over efteråret. Sorry for den lille tastefejl

13 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 19. september 2016 kl. 8.44

jeg tror sabine mener kejserbusk - og ikke kejsertræ som det drejer sig om her - her er et billede fra foråret af vores som ikke har været tildækket hverken med juletræskæde eller andet

14 af 15 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. september 2016 kl. 11.02

@sabine...............
Det er ikke et kejsertræ( Paulownia tomentosa) du har, men en kejserbusk (Viburnum Bodnantense) som blomster om vinteren.

15 af 15 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: M, 19. september 2016 kl. 17.13

Nyt svar til emnet »Kejsertræ med blomsterknopper.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kejsertræ med blomsterknopper.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider