Forum

Nyde? eller rydde væk?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Mette S.P., 27. maj 2016 kl. 14.26

Den her stak næsen op i en sommerfuglebusk købt i Billigblomster. Jeg har flyttet den til en anden plads.

Skal jeg glæde mig til at den udvikler sig? Eller skal jeg hurtigst muligt aflive den?

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 27. maj 2016 kl. 18.07

Det ligner meget en slags ukrudt jeg har. Den får vist små lyserøde blomster. Ikke noget særligt, synes jeg, så jeg ville luge den væk.

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Mette S.P., 27. maj 2016 kl. 19.06

Stilken er hård. Som en kvist. Er det den samme så?
AM

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 27. maj 2016 kl. 21.05

Ud fra det jeg kan se på min mobiltelefon så er der ikke noget der ligner en sommerfugle busk . Jegg ville fjerne det . Den med blade ligner en pil.

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 27. maj 2016 kl. 22.24

Hej Anne-Mette.

Jeg synes da, du skal lade den stå, og se hvad den udvikler sig til. Du kan jo altid grave den op igen, hvis det viser sig, at det er ukrudt, eller andet du ikke har lyst til at beholde.
Den kunne godt minde om et lille kirsebærtræ-men jeg er langt fra sikker. De pil jeg kender, har meget smallere blade.
Det er da altid spændende, hvad man kan få med som ekstra gevinst, når man køber planter :-)

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 27. maj 2016 kl. 22.42

Du skal ikke altid høre efter hvad jeg siger .

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 27. maj 2016 kl. 23.13

Det ligner meget en Fuglekirsebær der har sået sig selv. Henry G.

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 27. maj 2016 kl. 23.18

He he, Søren. Jeg var lige inde og google pil. Der er faktisk flere slags pil med brede blade. Det var jeg ikke klar over, men så blev jeg det klogere ;-)

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Mette S.P., 28. maj 2016 kl. 9.57

Tak alle. Lige nu står den på en plads, hvor den ikke er i vejen for noget, så den får lov til at blive stående.
AM

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 28. maj 2016 kl. 12.32

Den med fugle kirsebær havde jeg også i tankerne , men her kan hun gå ind og tjekke om der er nektarier (mener jeg de hedder ) på bladene .Dem har alle af prunus familien. Nektarier er de to knopper som sidder nede ved stilken på bladet og som vist nok også afsondre honning men bierne trækker ikke på dem . Det er kun prunus familien der disse knopper.

Der findes mange pilearter . jeg kendte en biavler på fyn som samlede på pil og han havde vistnok over 800 forskellige. Nogle af dem kan krydse sig med hinanden og lave blandsnings afkom så de blivrer svære og skælne fra hinanden. Jeg fik en med røde gæslinger af ham den har jeg desværre ikke mere .

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Mette S.P., 28. maj 2016 kl. 22.24

Den checker jeg lige i morgen og melder tilbage.

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Mette S.P., 29. maj 2016 kl. 17.50

Så vidt jeg kan se, har du ret, Henry G.
Og den kan vist ikke holdes smal og lav?
Nå, nu ser vi tiden an...

Tak for hjælpen!

Nyt svar til emnet »Nyde? eller rydde væk?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Nyde? eller rydde væk?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider